TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg reim bytte pÃ¥ Mr2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #164148  av jij1984

Har hørt mye rart...
Må man ut med mororen for å bytte reg reim?
Enn for å bytte gearkassen/clutch?

#164151  av Mr2 Mk2

Man MÅ ikke ut med motoren for å bytte verken reg.reim,clutch eller girkasse.Men om du skal bytte reg reim og clutch eller girkasse da er det enklere å ta ned hele motoren.Syns hvertfall jeg da,brukte 1time på å ta ned girkassen min forrige gang jeg gjorde det,men vesentlig lengre tid opp da. :)

#164153  av Master

Reg reim: Nei men kan være kjekt å løsne på det ene motorfestet ;)
clutchen må du heller ikke ut med motoren for å fikse.

#164154  av jonny on the spot

hva med å lage denne sticky..?
På mitt halve år som medlem her har jeg sikkert lest 10 poster om akkurat dette.

#164158  av jij1984

jonny on the spot skrev:hva med å lage denne sticky..?
På mitt halve år som medlem her har jeg sikkert lest 10 poster om akkurat dette.
Her lest litt forskjellig jeg og..
Derfor måtte jeg være sikker.
Da tenkte jeg rett hvertfall.
Må gå å bytte uten å ta ned hele motoren..
Toyota bruker å lage ting ganske enkelt og logisk...

#164161  av Mr2 Mk2

jij1984 skrev:Toyota bruker å lage ting ganske enkelt og logisk...
hehe,vet ikke om jeg kan si meg heeelt enig med det :lol:

#164198  av Larsen

synes mr2en er grei jeg. Vet at det finnes biler med motor bak som er betraklig værre en mr2ene!

#164209  av James

Jostein skrev:Man MÅ ikke ut med motoren for å bytte verken reg.reim,clutch eller girkasse.Men om du skal bytte reg reim og clutch eller girkasse da er det enklere å ta ned hele motoren.Syns hvertfall jeg da,brukte 1time på å ta ned girkassen min forrige gang jeg gjorde det,men vesentlig lengre tid opp da. :)
Hvordan er dette på en MR2 mk1?

#164338  av Mr2 Mk2

Larsen skrev:synes mr2en er grei jeg. Vet at det finnes biler med motor bak som er betraklig værre en mr2ene!
hehe siktet ikke til Mr2`en,man ser mye rart når man jobber med det til dagen.Spes mye fjas på de fransk produserte Toyotaene.

#164339  av Mr2 Mk2

James skrev:Hvordan er dette på en MR2 mk1?
Den er jo jækla grei å skru på,mye enklere med tanke på hjuloppheng...

#164348  av Larsen

Jostein skrev:
Larsen skrev:synes mr2en er grei jeg. Vet at det finnes biler med motor bak som er betraklig værre en mr2ene!
hehe siktet ikke til Mr2`en,man ser mye rart når man jobber med det til dagen.Spes mye fjas på de fransk produserte Toyotaene.
ok

#164366  av tojo

Står endel god info i BHG ang registerreim skifte og clutch :wink: :
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... anical.htm

#170792  av jij1984

Satt bilen inn på Toyota i Bodø jeg.
De tok inn bilen klokken 08:00... nå er klokken 14:15 og de vet ikke om de klarer å få bilen ferdig idag....
Er det mulig å bruke 8 timer på å kun bytte clutch uten å bli ferdig??
Satan for en dårlig service. Gamle sure stygge gubba som sitt der.
Orka ikke å sjekk. Mente at det va en sinnsyk jobb å bytt samt at det va jo 4x4 på MR2en...
Kanskje man skulle prøve seg på at de må ha stjelt 4x4 min når jeg henter bilen... :P
Aldri mer inn der med nå bil.....

Trodde det skulle være bra service på Toyota..
I tillegg hadde de bestilt en wire som skulle være her idag... men den var selvsagt ikke kommet..
Begynner å lure på hvilke folk det er som jobber der borte..

#170793  av Andy_Celica

jij1984 skrev:Satt bilen inn på Toyota i Bodø jeg.
De tok inn bilen klokken 08:00... nå er klokken 14:15 og de vet ikke om de klarer å få bilen ferdig idag....
Er det mulig å bruke 8 timer på å kun bytte clutch uten å bli ferdig??
Satan for en dårlig service. Gamle sure stygge gubba som sitt der.
Orka ikke å sjekk. Mente at det va en sinnsyk jobb å bytt samt at det va jo 4x4 på MR2en...
Kanskje man skulle prøve seg på at de må ha stjelt 4x4 min når jeg henter bilen... :P
Aldri mer inn der med nå bil.....

Trodde det skulle være bra service på Toyota..
I tillegg hadde de bestilt en wire som skulle være her idag... men den var selvsagt ikke kommet..
Begynner å lure på hvilke folk det er som jobber der borte..
De skrur et kvarter så spiser de en donut og drikker kaffe (tar ca 30 min), så begynner de på samma regla igjen, ikke rart det tar lang tid. (sier ikke at alle toyotaverksteder er sånn, men skal love deg de finnes)

#170798  av jij1984

Kanskje derfor at det var 1mnd ventetid for å få time...