TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til oppkobling av HKS turbotimer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #164152  av w-master

Har da en HKS Turbo Timer Type-0 liggende. Noen som har koblet opp en slik en tidligere å kan si meg ca åssn den skal kobles opp?

Tror det er Type-0 å ikke Type 1 da den jeg har er den billigste av de.

Har også blitt fortalt at man kan få kjøpe en overgang akkurat til den bilen man har for så plug and play? Noen i norge som selger? Noen som evnt vet hvor jeg kan få kjøpt en slik en overgang?

Ser inne på HKS usa at det er å få kjøpt overgang. Men det er vist ikke til min bil der :?

Men er det mulig å bruke den overgangen til:
4103-RT003 TOYOTA MR2 1991-1995 Turbo TT-3
evnt:
4103-RT003 TOYOTA Celica All Trac 1990-1993 Turbo TT-3

Takker for all hjelp :)

#164208  av tojo

Jeg har en HKS type 0 koblet opp i min bil.
Enkelt å koble, brukte ingen plug and play wiring.
Du fikk vel med Wiring diagram? hvis ikke finner du det her:
http://www.hksusa.com/info/download.asp?id=1637#

Skal du bruke plug and play, kan du kjøpe hos http://www.takakaira.com den koblingen du skal bruke heter TT-4

#164215  av w-master

tojo skrev:Jeg har en HKS type 0 koblet opp i min bil.
Enkelt å koble, brukte ingen plug and play wiring.
Du fikk vel med Wiring diagram? hvis ikke finner du det her:
http://www.hksusa.com/info/download.asp?id=1637#

Skal du bruke plug and play, kan du kjøpe hos http://www.takakaira.com den koblingen du skal bruke heter TT-4
Er kanskje ikke så vanskelig:P Menmen...bestilte likegodt en slik overgang ifra takakaira. Har ikke bestilt ifra utlandet før så tenkte dette kunne være første gang. :) Kostet ikke mye akkurat...12,36 US$ eller noe... Blir vel ikke moms på så lite beløp engang.

#164270  av Larsen

må bare spørre da først tråden er i gang. Hvor skal acc ledningen på turbo timeren kobles. Skal den gi signal om at motoren går?

#164486  av w-master

Som jeg nevnte lengre opp så bestilte jeg den overgangen ifra takakaira. Men åssn fungere det egentlig å bestille derifra. Betalte med mastercard. Men fikk beskjed om at jeg måtte logge inn å bekrefte noe? Logget inne rett etterpå, men fant ikke noen plass hvor jeg kunne bekrefte ordren... Tar det kanskje noen dager før jeg kan bekrefte?

Har aldri bestilt noe ifra utlandet før.. :roll:

#164503  av Morten

w-master skrev:Som jeg nevnte lengre opp så bestilte jeg den overgangen ifra takakaira. Men åssn fungere det egentlig å bestille derifra. Betalte med mastercard. Men fikk beskjed om at jeg måtte logge inn å bekrefte noe? Logget inne rett etterpå, men fant ikke noen plass hvor jeg kunne bekrefte ordren... Tar det kanskje noen dager før jeg kan bekrefte?

Øverst på hovedsiden har du en pulldown meny som du velger "Your account". Kommer da en popup med innlogging. Etter innlogging kommer du inn til "order status" siden. Etter feltet der det står "Awaiting confirmation" trykker du på invoice nummeret, og der finner du siden du skal bekrefte på. :wink:

#164526  av w-master

Morten skrev:
w-master skrev:Som jeg nevnte lengre opp så bestilte jeg den overgangen ifra takakaira. Men åssn fungere det egentlig å bestille derifra. Betalte med mastercard. Men fikk beskjed om at jeg måtte logge inn å bekrefte noe? Logget inne rett etterpå, men fant ikke noen plass hvor jeg kunne bekrefte ordren... Tar det kanskje noen dager før jeg kan bekrefte?

Øverst på hovedsiden har du en pulldown meny som du velger "Your account". Kommer da en popup med innlogging. Etter innlogging kommer du inn til "order status" siden. Etter feltet der det står "Awaiting confirmation" trykker du på invoice nummeret, og der finner du siden du skal bekrefte på. :wink:

Oki :) Det er ingen plasser å bekrefte der enda. Det står øverst:
Your current order status :
Awaiting for Our Shipping Quotation

Det betyr vel at dem må finne ut åssn dem skal sende den til meg før jeg kan bekrefte at jeg fortsatt vil ha delen.