TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oransje varsellampe i CS lyser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #164375  av Helmer

Denne slags firkanta lampa nede i venstre hjørne begynte å lyse igår. Den begynner rett etter jeg starter og lyser hele tida. Det kan vel være mye rart, men bilen oppfører seg normalt. Må jeg få toyota til å koble seg på diagnose pluggen?

#164393  av GT4 CS

Er det den med oljekanne på?

#164439  av CelicaTurbo

den oransje lampen til venstre er oljenivået, så sjekk det ;)

#164541  av Helmer

Nei det er ikke oljelampa. Den har lyst for meg tidligere da jeg hadde lite kjølevæske på intercoolern.

#164612  av cs2451

det varsellyset er en 'motor'! tyder på at noe er galt! ta diagnosetest

#165146  av Helmer

Det var feilkode 54, sensoren på ic. Har fylt etter med kjølevæske, men lampa lyser fortsatt.

#165161  av Helmer

Har prøvd to ganger, både EFI'en og batteriet. Sikkert ett par minutter, men det hjalp ikke. :cry:

#165162  av Helmer

Har prøvd to ganger, både EFI'en og batteriet. Sikkert ett par minutter, men det hjalp ikke. :cry:

#165165  av GT4 CS

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... t=feilkode

Hadde og samme problem, da var det sikkringa til vannpumpe for ic som hadde røket. Sjekk denne, den sitter i boksen som er festet på batteriet, husker ikke helt i farta hva den heter, er den bakerste til høyre da du står forran bilen, sikringen ved siden av er helt lik, du kan prøve bytte disse to, og se om ikke det hjelper. Jeg tok og laget min egen, 2lednings stumper,4 hunnkjønn, og noe elektro teip, så lager du bare en forlengelse av sikringen og setter den på plass, men pass på at det ikke kan kortslutte pga dårlig teiping. Bruk samme amp i sikringa som den skal ha, mener det er 30amp. Fungerer fint dette som en nødløsning, hadde nødløsning lenge jeg, faktisk den dag idag :D

#165291  av kennethx

GT4 CS skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... t=feilkode

Hadde og samme problem, da var det sikkringa til vannpumpe for ic som hadde røket. Sjekk denne, den sitter i boksen som er festet på batteriet, husker ikke helt i farta hva den heter, er den bakerste til høyre da du står forran bilen, sikringen ved siden av er helt lik, du kan prøve bytte disse to, og se om ikke det hjelper. Jeg tok og laget min egen, 2lednings stumper,4 hunnkjønn, og noe elektro teip, så lager du bare en forlengelse av sikringen og setter den på plass, men pass på at det ikke kan kortslutte pga dårlig teiping. Bruk samme amp i sikringa som den skal ha, mener det er 30amp. Fungerer fint dette som en nødløsning, hadde nødløsning lenge jeg, faktisk den dag idag :D
Og sikringen er rosa :) Hadde problemer med den der selv en stund.

#165666  av Helmer

Takk for tipset! Jeg skal prøve det imorra. Har bare fylt etter til det rant over da den var kald. Sikringen var forresten i orden om det var den på 30 amp!
Sist redigert av Helmer den 07 apr 2006 23:20, redigert 1 gang totalt.

#165674  av GT4 CS

Er på 30 amp ja, to stk ved siden av hverandre, mener det står cds eller noe på den. Sikker på at sikkringa er ok? På min kunne du ikke se om den var ok. Bytt om med den andre om du ikke er 100% sikker på at sikringa er ok, dvs du har målt den. Det kan også være selve føleren får nivå i ic som er feil, min kontakt knakk, slik at jeg måtte bytte den. Når du kjører bilen din, blir ic veldig varm da? For da er det nokk pumpa de som ikke virker. Men du kan og sjekke dette enkelt ved og ta ut sikkringa til EFI, så vrir du om nøkkelen uten at bilen starter,står hvordan i link fra kennetx, om du hører pumpa gå da, så kan du gå utifra at det er nivåføler det er noe galt med, enten selve føleren eller kontakt/ledninga.

#165683  av Helmer

Har bytta om begge sikringene og målt med voltmeter. Så jeg kan utelukke den muligheten. Har ikke sjekka om ic blir varm. Men skal prøve ut prosedyren fra kennetx imorra.