TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjul lager og oppheng bakdiff

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #164969  av GT4 CS

Merket bilen ble sykt ustabil, etter en liten sjekk så finner jeg ut at høyre bakhjul er noe løst hehe, og det er ikke hjulboltene som ikke sitter skrudd til. Hjul lageret har sagt takk for seg, men er så rart det kom så fort,og at det ikke lager den kjente romle male lyden. Siden jeg liker og få i både pose og sekk, noen som vet delenummer på oppheng til bakdiffen? De fant den ikke hos toyota, lastet ned EPC og, men der sto det ikke så mange deler for st185 desverre.
Har ikke prøvd og etterstramme navet, men tviler på det vil gjøre noen nytte da lageret ha rullet 252000km :lol:

#164983  av CelicaTurbo

finn eventuellt en annen EPC og vær sikker på at du bruker euro-cd.. i den EPC'en jeg hadde en periode var det ingen problemer med å finne noen deler til st185..

#164988  av GT4 CS

Finner det meste med tanke på motor,girkasse,elektronikk og karroseri, men understell,styring,bremser er det ingen ting på, var euro biten jeg sjekket på så langt jeg vet iallefall.
 #165006  av 4age 20V

52291-20010 cushion,differential support member, rear

Ligger under Body group 51-02 på EPC`en

#165060  av GT4 CS

Takker :D
For instalere EPC på min data nå, og se om jeg finner den der.

#165090  av 2fastgt4

da må du sikkert skifte navet også,hvis det var mye slark så har det sikkert slitt litt der også.
tror jeg betalte rundt 750 for navet :D

jeg kan også bekrefte delenummeret på diffopphenget.
har en sånn liggende her

#165097  av GT4 CS

trolig fått tak i en pakkeløsning hehe, koster jo tusen lappen for lageret, så må man ha simringer til 300 og. Opphenget til bakdiffen stemmer det, koster jo 1533kr, skummelt dyrt, så blir kjørenes med klunk noen uker til

#165103  av ErikG

Er du sikker på at det ikke bare er noen av foringene som er gåene? Har det samme hos meg og lageret er helt fint. Kjenn på stagene som går fra navet og innover. Er det slark der er det bare og bestille grommere foringer!!

#165105  av GT4 CS

Ikke sjekket mer en og kjenne på bilen mens dekket står i bakken, og da kan jeg bevege dekket sidelengs et par mm og hører et klunk, jeg kan jo seff sjekke foringene og, men klarer ikke helt se det kan være noe annet en lageret her, men det rare er jo at jeg ikke har noen ulyder da.

#165108  av ErikG

Det er akkuratt sånn jeg har også. Kan bevege forvover og bakover, men ikke oppover. Heis opp bilen og skjekk etter. Går jo fort det. Billigere med foringer enn lager. Fensport er tingen

#165112  av GT4 CS

Sant det, la meg under bilen nå, dekket går fremover og bakover, og sidelengs som om jeg skulle svinge, vugger jeg på det beveger det seg den veien og, med andre ord beveger det seg alle veier. Håper det er foringer da, men må et lager lage ulyd om det er gåent?

#165115  av ErikG

Kjenn på staget om det er det som beveger seg

#165117  av GT4 CS

Prøvd det og, men komm ikke til skikkelig, skal få svinget innom verksted og jekke opp bilen, selvfølgelig ligger jekken der :oops:
Kjente jo klunk i staget som går fremover, men eneste jeg ser og kjenner bevegelse i er dekket

#165317  av 2fastgt4

GT4 CS skrev:Sant det, la meg under bilen nå, dekket går fremover og bakover, og sidelengs som om jeg skulle svinge, vugger jeg på det beveger det seg den veien og, med andre ord beveger det seg alle veier. Håper det er foringer da, men må et lager lage ulyd om det er gåent?
mine lagre var tause :shock: ingen komunikasjon der.
men siden du kan vri hjulet i alle retninger så regner jeg med at det er hjulagret som er gåent.

#165379  av GT4 CS

Var hjul lageret ja, sjekket ut idag. Ganske gåent var det også. Så skal bli godt og slippe kjøre konebilen mer en 1 ukes tid til og isteden få celican på veien. Litt bedere det en en gammel ford :lol: