TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overhaling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #165072  av Andy_Celica

Jeg har en celica Gt4 St205 1994 model

Nå er det sånn at jeg ikke har komp i en sylinder, pga dårlig stempel,stempelringer. har hørt rundt og alle sier at jeg må ta ut motoren, borre blokka og kjøpe nye deler, har fått pris på
Stempel 4*1040 kr
RÃ¥delager 4*295 kr
Trustlager 4*120 kr
pakningsett 1* 1950 bunnpanne og topp osv
Rammelager 754 kr
+ 2000 kr i borring av blokka

Har ikke skrudd motor før, (trimma peden et par ganger) samt bytta motor i en bil, men aldrig vært innei i en motor. har noen flinke kamerater og de sier at jeg må skaffe info om blokka, hvordan stempler, råder, rådelgare, veiv osv skal stå.

Er det veldig vanskelig og tar det veldig mye tid å overhale motoren? og siden det er dårlig komp i en sylinder, må jeg begynne å fikse toppen oxo??

#165083  av GT4 CS

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8673

Her kan du finne litt info. Så veldig vanskelig er det ikke, du må bare huske på og holde tunga rett i munnen og passe på og ha system, lag deg et godt system slik at alle deler du tar ut av motoren kommer på samme plass da du setter det inn igjen, f.eks en papp plate som du legger delen systematisk ut på. Ang toppen din så kan du jo sikkert bytte ventil tetninger i samme slengen på, når du først har den ute, til 2gen motoren koster det sånn ca 350kr for alle mener jeg det var.
Hele greia kommer jo til og ta litt tid, mulig du må vente litt på og få igjen blokka de også.

#165086  av ErikG

VENTILTETNINGER ER MED OM DU KJØPER MOTORPAKNING SETT, NOE JEG VIL ANNBEFALE OM DU SKAL UT MED MOTOR. ALT AV PAKNINGER, TETNINGER, SIMRINGER ER MED.