TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3S-GTE 1992

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #165168  av Toi1

Hva er rimlig pris på import av motoren?

#166885  av BT-GTI

jeg skal kjøpe ny 3sgte fra canada, den har gått ca 50000miles =ca 75norske mil, komplet med girkasse, ecu, cooler, turbo, ledningsnett osv alt altså og det koster 1600us dollar.

så kommer frakt og toll og moms da, men få gutta til å sette ned verdien til ca 200 dollar så blir ikke det så mye å betale i moms.
frakta koster ca1000, dette er det båtfrakt og tar ca 2-3 uker før motoren er i landet.
jeg skal kjøpe min nå snart ( en uke kanskje så hvis du eller noen annen har lyst på motor kan jeg gi dere telefonnumeret til gutta i canada. de er canadas størte importør av jdm motorer som har gått lite.

motorene har også oppstartsgaranti så funker de ikke så send motoren tilbake og få en ny en....

#168110  av BT-GTI

men selvsagt må en betale frakta selv hvis en får motor med feil....

#168166  av toyota_mr2

blir det ikke noe i hk avjgift åg??

#168178  av MR2WideBody

toyota_mr2 skrev:blir det ikke noe i hk avjgift åg??
Bare hvis du omregistrerer bilen på biltilsynet, eller så kan du ta ett lite søk og finne ut at dette har det blitt skrevet mye om :wink:

#168215  av andre 1

Blir ikke noe hk avgift på bilen uansett i og med at den er så gammel som den er !! Ellers så vil det jo være smart å få godkjent og omregistrert bilen med tanke på forsikringsselskap som vil se rødt om du er i en ulykke og du ikke har gitt beskjed om efekt økning . Ellers så vil jeg tro at bilen vil bli begjært avskiltet om du feks blir stoppet i en teknisk kontrol uten papirene i orden.

#168223  av CelicaTurbo

andre 1 skrev:Blir ikke noe hk avgift på bilen uansett i og med at den er så gammel som den er !! Ellers så vil det jo være smart å få godkjent og omregistrert bilen med tanke på forsikringsselskap som vil se rødt om du er i en ulykke og du ikke har gitt beskjed om efekt økning . Ellers så vil jeg tro at bilen vil bli begjært avskiltet om du feks blir stoppet i en teknisk kontrol uten papirene i orden.
bilens alder har ingenting å si, det som gjelder er hvor lenge siden den ble registrert første gang her til lands uavhengig av bilens alder. Om den ble registrert i Norge senere enn 1.1.1996 så skal det betales avgift for den økte effekten. At mange velger å ikke betale er en annen sak :)

#168652  av Toi1

BT-GTI skrev:jeg skal kjøpe ny 3sgte fra canada, den har gått ca 50000miles =ca 75norske mil, komplet med girkasse, ecu, cooler, turbo, ledningsnett osv alt altså og det koster 1600us dollar.

så kommer frakt og toll og moms da, men få gutta til å sette ned verdien til ca 200 dollar så blir ikke det så mye å betale i moms.
frakta koster ca1000, dette er det båtfrakt og tar ca 2-3 uker før motoren er i landet.
jeg skal kjøpe min nå snart ( en uke kanskje så hvis du eller noen annen har lyst på motor kan jeg gi dere telefonnumeret til gutta i canada. de er canadas størte importør av jdm motorer som har gått lite.

motorene har også oppstartsgaranti så funker de ikke så send motoren tilbake og få en ny en....
Er det mulig å få motoren tollfritt over til norge? Med litt triks og mix?:P
Jeg tror jeg må vente å se hva sommern bringer. Kan hende jeg får andre ting å prioritere, men høres veldig bra ut med 1600 US

#168767  av chris

Toi1 skrev: Er det mulig å få motoren tollfritt over til norge? Med litt triks og mix?:P
Jeg tror jeg må vente å se hva sommern bringer. Kan hende jeg får andre ting å prioritere, men høres veldig bra ut med 1600 US
Selvfølgelig.. men avsender kan få svi ganske hardt om det blir oppdaget da.

#170015  av BT-GTI

er ikke sikker på om det frimaet vil sende motorn som "gift" men det å sette ned prisen går.
men man må huske at frakta blir litt når motoren veier ca 300kg og blir tatt som risiko last eller noe sånt pga det har vært ojle og eller bensin i den.

men ca 13tusen (motor+frakt+toll=13000) for motor ,som har gått ca 50tusen inklusiv turbo, sensorer, girkasse, ecu osv, en komplett motor altså.

bare å ta ut den gamle å sette inn den "nye", hvis en har 3sgte (turbomotor) fra før da....

dette at den kan jo da plutselig selvantenne inne i konteinern og senke hele skipet.... :roll:

#170072  av Toi1

Takker:) menne, passer ikke 3s-gte i en 3s-ge?

#174881  av BT-GTI

jo det passer det...

ps søk på http://www.jspecautosports.com