TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er fornuftig pris pÃ¥ en 86 modell corolla gt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #165759  av Johnny_Bravo

Vurderer å kjøpe en corolla gt og lurer på hva som er fornuftig pris på en som har gått ca 270k km bærer preg av at den er godt brukt.

jeg skal se på en i morgen og lurer på hva jeg bør se etter og passe på ved disse bilene.

#165766  av Corolla GT

Ganske usikkert det med pris men...

http://www.gatebil.no/index.php?objectid=142&pageid=142

Fikk igjen 25tkr for denne.
Men ang. hva du skal se etter.

Rust er et velkjent problem på disse bilene, og de plassene du bla. bør lete etter er vel:

- støtdempertårn bak, hjulbuer, kanaler, framskjermer, nerkant på dørene, bagasjeluke mm.

På min var det minimalt med rust, det pga. at den har godt på usaltede veier..

Motormessigt er det greie motorer, men som du skriver er den godt brukt, skjekk etter lekkasjer, blårøyk osv.
Det er vel som med andre motorer at olja må kjøres skikkerlig varm før den bruker ordenterlig, mange som gir bånn gass på kald motor, og det er ikke spes. sunt for motoren.

Girkasse , skjekk etter "raping" fra 1-2 og 2-3 gear.

Hadde min over et år, og hadde ikke et eneste problem.
Startet og gikk like greit i 25 blå som i 25 varme.

Veldig morsomme biler når de er i orden, og går faktisk godt til å være 1600 cc.

Savner faktisk bilen, og angrer meg som f...n at jeg solgte den.

#166222  av Henrik

Siden den bilen har gått så langt som den har, burde du høre ekstra nøye etter skumle lyder fra motoren.

Motoren er stotrsett pålitelig, men hvis den har hatt en slem eier som har jaget den på turtall på kald motor, er sannsynligheten for skjørtebank å høyt oljeforbruk stor..

Må få ett bilde for å tippe på noe pris.

Kan også ha problemer med at 4. giret spretter ut...

#166378  av Johnny_Bravo

Hei igjen folkens, nå har jeg kjøpt bilen, måtte punge ut 11.000kr for den. var å tittet på den først og det er en del overflate rust og bilen er møkete som fy, men motoren var helt strøken, kunne ikke se at den var gått en mil lengre enn 100k svetter ikke og bruker ikke olje, girkassen er det litt slark i men sitter fint i alle gir og hopper ikke ut. Bilen er senket og han dusten som har satt på senkesettet har kappet fjærene, så den slår nedi hele tiden :evil:

Bilen har noen små bulker her og der, men ser generelt grei ut,

den er morsom å kjøre og det er det som betyr noe :D så jeg syntes ikke 11k var så mye å gi, med tanke på at jeg får igjen 1500 på høggeren så har jeg egentlig bare gitt 9500kr for en bil som er eugodkjent i 2 år fra april :)

#166602  av Henrik

Hvis motoren bare har gått 100k er det jo bare gull!!

Grattis med ny bil :D

Alltid kult med nye folk i Rolla GT gjengen...

#166613  av Johnny_Bravo

Motoren har gått lengre enn 100k men man skulle ikke tro det :wink:

Det som er det morsomste med dette er at når jeg mistet lappen for en stund siden så kjøpte jeg en peugeot 306 som dama kunne kjøre rundt i, jeg tenkte at dette var en fin jentebil, men hun digger jo corollaen rått i forhold :lol: tror hun har en liten motor entusiast i seg :)

#166626  av Apsis

Gratulerer med ny bil!

Corollan jeg hadde var bedre å kjøre enn vectraen jeg har nå.
Og da har jeg ikke tatt med i betraktinga at vectraen er farlig undermotorisert. ;)

Meget koselig konebil!

#166656  av Henrik

Samboeren min digger også rollan, hun vil heller kjøre den en sin egen bil.

Hun kjører polo, så det skjønner jeg godt...

#178484  av Alex

Ga 15000 for min i 2001, da var den litt sliten. Hadde gått 186000 men fått dårlig stell. Men de har jo falt fælt i pris siden den gang da..