TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pris pÃ¥ Carlos Sainz panser scoop/luftinntak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#166304  av kennethx

mener det var oppe for en tid tilbake. Toyota har ikke flere CS panser inne på verdensbasis. Det er tomt, og de produseres ikke lengre. Nå er de to hullene i bakkant strengt tatt "luft ut tak", samme med grillen midt oppå. Eneste inntaket er det lille runde ved siden av grillen, som er inntak til kjøling av registerreim. Kan ikke se for meg at noen selger dette løst. Da utformingen av CS panseret ikke akkurat er flate flater. (se vedlegg)

Jeg vet det er noen som selger carbon CS replica panser, prøv å søk på ebay. En liten OBS der, grillen midt på panseret er litt mindre enn på ett virkelig CS panser på de replicaene jeg har sett før!
Vedlegg
IMG_0610.JPG
IMG_0610.JPG (256 kiB) Vist 178 ganger

#166309  av bjornix

Jeg ringte Toyota angående GT4 panser og fikk overraskende nok oppgitt at panser og scoop ble levert separat til en samlet pris på 7500 og dette var ikke inkludert innfellingsarbeidet. Ville tro dette gjaldt CS panseret og.

Ellers støtter jeg meg på kennethx og tror det blir vanskelig å oppdrive nytt, originalt CS panser da jeg også har lest en tråd som begynner å dra på åra nå der dette ble diskutert og man kom frem til at det var igjen kun ytterst få på verdensbasis. Disse er nok vekk nå!

Hvis du tenker på å kjøpe løse komponenter tror jeg nok grillen er det eneste som er å oppdrive. Fx: http://www.rxracing.no/shop/product_inf ... cts_id=147 . De to mindre som sitter øverst må du kanskje improvisere litt på. Uansett er det _mye_ arbeid for å få pent og det vil aldri bli like bra som et originalt.

De siste to mulighetene er som kennethx nevner et replica panser eller å holde øynene åpne på alle høggere i både innland og utland. Men jeg vil vel si at du skal ha mer flaks enn bare litt om du klarer å komme først til mølla hvis det nå skulle dukke opp en CS med helt panser på en høgger.

#166325  av RejecteD

Ok, da er det bare å håpe. Takk for informasjonen
 #166383  av T23 Turbo

Har en carlos hjelm tilsalg.
Pris 4000kr
MVH Finn
Vedlegg
CS1.JPG
CS1.JPG (54.96 kiB) Vist 181 ganger