TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bensinpumpe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #166580  av tore 95 tt euro spec

Hey :D tenkte jeg skulle skifte bensinpumpe på min supra,den står nå som bpu+ men blir etterhvert et nytt twin turbo kit.men det nok blir nok ikke i sommer tror jeg..så hva tror dere blir det beste alternativet til ny pumpe/er :?: type :?: pris :?:

mvh tore

#166583  av sleeper

kommer vel litt ann på hvor mye hk du ssikter til og hvor store dyser du skal ha!?

#166588  av tore 95 tt euro spec

som sakt så står den nå som bpu+ håper på ca 460-470 så det blir en pumpe etter det med orginale dyser denne sesong :)

#166593  av sleeper

@lpher skrev:Er vel denne pumpa som er den vanligste oppgraderinga på mkIV Supra om jeg ikke husker helt feil nå :)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=walbro
men nå er vel denne pumpen marginalt mindre en org supra TT pumpa... (men så har vel ikke sugemotoren samme pumpe som TT`N?)

#166596  av @lpher

sleeper skrev:
men nå er vel denne pumpen marginalt mindre en org supra TT pumpa... (men så har vel ikke sugemotoren samme pumpe som TT`N?)
Naa...you shure? :) Etter hva jeg forstår er den litt større enn den originale TT-pumpa (Eurospec) MEN...det hersker endel uenhighet hvor mye man kan pushe denne pumpa :) Men det finnes flere eksempler på at den klarer 500-550hk++ faktisk :)

Så OM det stemmer...så høres denne walbro'n ut som en kurrant kombo til stock turboene? Da disse også "gir seg" ett sted rundt 500hk "sånn cirka" :D

#166597  av tore 95 tt euro spec

oki..hvor stor pumpe er det org på supra tt :?: hvilke merke sitter der org :?: hvem skaffer slike her i norge da..el er det like greit å ta den inn fra utlandet selv.. :)

#166599  av Morten

Er noen målinger av bl.annet Supra pumpa og walbro pumpe nederst på denne testen.

http://www.wolfkatz.com/Articles/MR2%20 ... Report.pdf

I følge den testen flower Supra MKIV TT pumpa mer enn Walbro pumpa så lenge trykket (basetrykk + boost) er under ca 67 psi. Over det så flower Walbro'en mere.

#166615  av @lpher

Morten skrev:Er noen målinger av bl.annet Supra pumpa og walbro pumpe nederst på denne testen.

http://www.wolfkatz.com/Articles/MR2%20 ... Report.pdf

I følge den testen flower Supra MKIV TT pumpa mer enn Walbro pumpa så lenge trykket (basetrykk + boost) er under ca 67 psi. Over det så flower Walbro'en mere.
Merkelig...da det omtrent er opplest og vedtatt på de fleste andre supraforum verden over at walbropumpa (255l) er en kurant oppgradering for en sliten originalpumpe.

Men etter som dette er en mod jeg selv ikke har gjort...enda...så blir det kun teorier fra min side...so you be the judge :)

On another note...så er det snakk om å skifte til "andre" twinturboer? :D Hva slags pumpe han velger er VELDIG avhengig av hva slags tintubo oppsett han sikter til.

#166616  av tore 95 tt euro spec

ser at noen kjører dobble pumper..hvor store er de?? om ikke walbro pumpa er bedre en den orginale så kan man jo like gjerne kjøpe den da??
sikkert ikke noe dyrere??

#166628  av tommis

Mener å ha hørt et sted at de som trimmer Supra værst bruker to orginalpumper....

#166649  av sleeper

tore 95 tt euro spec skrev:ser at noen kjører dobble pumper..hvor store er de?? om ikke walbro pumpa er bedre en den orginale så kan man jo like gjerne kjøpe den da??
sikkert ikke noe dyrere??
dobble pumper er ofte 2 walbro pumper, deisse vil da klare 1000hk!!

nå får du en walbro pumpe fra statene til 100usd(660kr) pluss frakt!
en org fra toyota kan jeg GARANTERE koster MYEMYEMYE mer en en walbro koster!

#166927  av NAGIK-RACING

jeg kjøpte mine walbro pumper på ebay.betalte 98$ pr stk + 35$ i frakt

#166946  av tore 95 tt euro spec

NAGIK-RACING skrev:jeg kjøpte mine walbro pumper på ebay.betalte 98$ pr stk + 35$ i frakt
oki er det ikke noe problem å få nedi der tp pumper??