TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger til 95-mod corolla

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #166822  av bessela

Skal bytte ut tungmetallfelgene mine i alu. Har nesten bestemt meg for å kjøre dekk i dim: 195/55-15. vurderete 16", men vil ikke senke bilen, og vil ha litt gummi så den ikke blir alt for hard.

Lurte egentlig bare på om noen hadde noen erfaringer med forskjellige dimensjoner på originale fjærer og dempere, og om de gadd å legge de ut her?

Hadde vært fint å se før jeg kjøper noe, og det er sikkert fler i samme bås som meg.. :roll:

#166919  av Rollaole

Skal du kjøre rundt på orginale støtdempere og fjærer, burde du gå for 15" max 16". Jeg har 205/40-17" Det skraper med mange i bilen, også er det veldig hardt og kjøre på..

Komfort er vel best med 15" eller 16"

#166920  av bessela

Har egentlig bestemt meg for 195/55-15, pga comfort, men vurderer fremdeles... Skal uansett ikke ha 17", pga av comfort...

#167888  av Goose

Rollaole skrev:Skal du kjøre rundt på orginale støtdempere og fjærer, burde du gå for 15" max 16". Jeg har 205/40-17" Det skraper med mange i bilen, også er det veldig hardt og kjøre på..

Komfort er vel best med 15" eller 16"
Den skrapingen tipper jeg 99% at det er den lille innekanten på skermen. dremmel gjør jobben og du blir kvitt skrapingen. :D

#167928  av samejon

men hvis du bruker dremel så vil vel det begynne å ruste rimelig fort hvis du ikke gjør mer enn å bruke dremel vel. Selv har jeg 98 mod corolla med 215/40-17 og ved en grei hump i bakken i grei hastighet så skraper det rimelig greit på bakhjula. Noen som vet om steder i nærheten av gardermoen/oslo som valser hjulbuer?

#167951  av Goose

samejon skrev:men hvis du bruker dremel så vil vel det begynne å ruste rimelig fort hvis du ikke gjør mer enn å bruke dremel vel. Selv har jeg 98 mod corolla med 215/40-17 og ved en grei hump i bakken i grei hastighet så skraper det rimelig greit på bakhjula. Noen som vet om steder i nærheten av gardermoen/oslo som valser hjulbuer?
Selvsagt må du behandle karoseriet etter på.
Det er da ikke vanskelig å stikke til butikken og kjøpe konserveringsmiddel mot rust. Tipper max 200kr.

#167983  av Rollaole

Den skrapinga mi trur jeg er at bilen er for tung med mange i bilen og går oppi skjermkanten, men det fikser vel noen gulekoni? :)

#168017  av Goose

Rollaole skrev:Den skrapinga mi trur jeg er at bilen er for tung med mange i bilen og går oppi skjermkanten, men det fikser vel noen gulekoni? :)
Mulig te fikser de, men 1 time med dremmel er biligere

#179644  av Vault

vil egentli anbefale å senke bilen ,har ikke hatt noe problemer med det og syns heller ikke det er noe ubehagelig å kjøre med.
senket den 35mm og kjører på 205/45 16" ,måtte valse bakskjermene litt da de tok borti kanten men ikke no storjobb det akkurat..

tror inpresset på felga mine er feil da ,men har ikke sjekket det.

#179656  av |plumbo

enkel valsing : planke bit og gummi hammer ;) ( det og skjere bort kanten er ikke bra ! hvid du kjenne oppunder så kjenner du en opphøyning og det er kitt , det blokkerer vann for og komme mellom bak skjerm og inner skjerm blir det borte så har du ikke delikate hjulbuer neste sommer .... )

#179670  av lexusmann

Fikk valsa mine hjulbuer i dag, jeg. :D ..ble bra men det kosta... :?