TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Det oser besinlukt opp av motorrommet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #166888  av Enchanted

Har et lite problem nå med bilen...
Etter jeg byttet til turbomotor stinker det no så j...ig bensin...
Når bilen står og går oser det bensinlukt og han bruker forbanna mye bensin når jeg kjører.

Er det noen vanlige feil som jeg burde sjekke/noen opplevd dette??

#166893  av FireWalk

Kan være du har glemt den metall pakningen som vi glemte når jeg bytta motor på min sist. Har du sjekket om det leker bensin når bilen går? sjekket under bilen osv? I så fall kan dette være veldig skummelt! hadde ikke villet kjørt bilen om det er fare for at det kan leke bensin! Gå over bensinslangen fra der den går inn på toppen og frem til munnstykket som går videre til tanken. Sjekk at det ikke er sprekk i slangen, og sørg for at det ikke leker der du setter stykket innpå, skal være en pakning der. Mulig dere har glemt den?..

#166895  av Master

sett en binders mellom +B og FP terminalene i diagnoseboksen din og skru på tenninga. Da vil bensinpumpa di gå for fullt uten at motoren går. Sjekk for lekasje.

evt kjik her: http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm

#166907  av sleeper

må bare støtte oppunder det med at du IKKE må kjøre hvis du trur du har en bensinlekasje!! da blir du fort en bil fattigere!

#166929  av mr.two

Ja som nevt over, sjekk at metallpakningen som sitter mellom slangen fra motoren til filteret er der. Jeg glemte også den og da rant det godt :)

#166941  av Master

sleeper skrev:må bare støtte oppunder det med at du IKKE må kjøre hvis du trur du har en bensinlekasje!! da blir du fort en bil fattigere!
enig! derfor sjekk alltid etter lekkasje på kald motor med motor av!

#167002  av sleeper

Master skrev:
sleeper skrev:må bare støtte oppunder det med at du IKKE må kjøre hvis du trur du har en bensinlekasje!! da blir du fort en bil fattigere!
enig! derfor sjekk alltid etter lekkasje på kald motor med motor av!
og husk og kobler vekk coil og fordeler! (de skaper gnist! otg da tar det fyr!§ har opplevd det selv!) :wink:

#167097  av Enchanted

Nå er bilen parkert så da får jeg låne dama sin sålenge....
Skal se på det dere har skrevet i morgen eller onsdag.... gir tilbakemelding....

:)

#168551  av FireWalk

Har du funnet ut av dette nå da? :)

#168935  av Enchanted

HeHe.. typisk , men jeg har vært syk ei stønn nå...
Har ikke startet bilen på lenge....
Så har desverre ikke fått sett noe på det...
Men skal gjøre det så fort jeg orker...
Tror jeg skal starte ved bensintanken og jobbe meg derfra... Foresten, er det noen som har peiling på hvordan jeg kommer til tanken?

#168941  av pkgrette

undre bilen vill jeg tru den sitter jo i midtkonsollen som mk1 ern trur jeg
jeg ville starta med og sjekke motoren jeg

#168970  av CelicaTurbo

bensintanken ligger delvis inni midtkonsollet med giroverføringene på mk2 også ja (så off topic, men ikke skru fast noen nødhammer eller lignende i "kanalen" mellom setene for du risikerer å skru rett inn i tanken!) ;)

#176504  av Enchanted

Fant feilen før helga....
Han gjøken som hadde bilen før meg har montert
defa greier ug skrudd en selvborrende skrue gjennom midtkonsollen, så skruen har gnissi hull i tanken...

LURT

#176506  av lexusmann

Bra du fant ut av det da...hva har/gjør du med det?bare plugger det med noe?

#176527  av sleeper

ikke prøv og sveis tanken da! :wink: :wink: