TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil i 50-60000,- klassen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #167854  av ErikG

Dama skal ha seg ny bil. Noen som har en ide om en bra bil i denne klassen?? Som alltid nyest mulig med lavest mulig kilometer :lol:

#167862  av ErikG

Corolla er en fin bil det, men hun er 20 år. Har sett på en del Corollaer siden jeg jobber på Toyota, og interiør er noe Toyota aldri!!! har greid og lage på noen som helst måte til å tiltrekke ungdom. Er jo bygd for pensjonister. Hun har jo noen ønsker når det gjelder bilen. Annet at den ikke skal koste for mye, ha godt for langt, så ønske det at den ser tøff ut og er god å kjøre. Kjempe lett og finne :roll:

Har tenkt litt på Corsa, men har fått en del tips fra folk på verkstedet så holder oss unna. Går da heller for Vectra B.

#167923  av celica4ever

ErikG skrev:Corolla er en fin bil det, men hun er 20 år. Har sett på en del Corollaer siden jeg jobber på Toyota, og interiør er noe Toyota aldri!!! har greid og lage på noen som helst måte til å tiltrekke ungdom. Er jo bygd for pensjonister. Hun har jo noen ønsker når det gjelder bilen. Annet at den ikke skal koste for mye, ha godt for langt, så ønske det at den ser tøff ut og er god å kjøre. Kjempe lett og finne :roll:

Har tenkt litt på Corsa, men har fått en del tips fra folk på verkstedet så holder oss unna. Går da heller for Vectra B.
Jeg syns dere skal satse på en honda civic jeg..

her har du en men bare 1,4..
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =6&tot=106

:)

du kan jo se litt på mitsubishi colt, men da må du litt opp i prisen..

også har du en polo her
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... 24&tot=131 :)

#167936  av celicat23

En kompis av meg har kjørt rundt i en '91 bmw 520i i flere år. Aldrig hatt noe service, aldrig stelt med bilen på noen måte. Kun fylt olje når det har vært så lite at motoren har begynt å lage lyder. Og bilen er IKKE blitt pent kjørt. Ergo: den har levd ett VELDIG hardt liv.

Ut i fra hvor dårlig han har behandlet den bilen, og hvor lite utgifter det har vært, så ville jeg anbefalt og titte på en.

#167942  av aneriks

jeg har en honda civic og er veldig fornød med den, er jo en bil i rett pris klasse og japse kvalitet...

#167994  av tommis

aneriks skrev:jeg har en honda civic og er veldig fornød med den, er jo en bil i rett pris klasse og japse kvalitet...
Helt enig. Skulle jeg ha kjøpt bil i den prisklassen tror jeg det hadde blitt en Honda Civic.

Hvis plass i bilen ikke er noe tema er jo denne Honda'n grei!

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=

#168013  av ErikG

er nok kjekt med mer enn 2 seter. Civic er en bil vi har sett en del på ja. Hva er generelt feil på disse?

#168015  av celicat23

ErikG skrev:Hva er generelt feil på disse?
50% av eierene er ricere som har sett for mye på the fast and the bi-curious.

#169185  av Noface

Hvorfor ikke Corolla G6, god bil, tøft med 6 gir, gode seter og interiøret i den er ikke kjedelig samenlignet med mange andre biler i samme årsklasse.
Minuset er selvfølgelig 1,3 liters motor men det greier seg fint.
Orginalt litt senket/stivere fjæring. Sitter bra på veien, tro meg har kjørt veldig mange andre biler.
Og kjøp ikke Opel, da kan du ikke klage på interiøret i Toyota i allefall.

#169196  av Andy_Celica

hva med en carina E? de kan vli ganske kule!
Vedlegg
carina e
carina e
Demontere bilen 111.jpg (314.11 kiB) Vist 399 ganger

#169310  av ErikG

Hvorfor ikke Corolla G6

Er mye problemer med lekkasjer på motorene der. Har en på jobben med slik og jeg skal ihvertfall ikke ha det. Blokkene tåler så lite.

Ender nok på en 2000 mod Yaris 1300 :lol: :lol: Har fått bra tilbud fra bruktbilavdelingen der jeg jobber, så i morra drar vi å prøvekjører. Får se om det ikke blir en blå Yaris på gården etter det. Har også kjørt litt Aygo i det siste. Sinnsykt rå lyd i motoren og den er faktisk ganske kvikk, men blir nok litt dyrt.

#169316  av kaimagne

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1066469

Jobber sammen med faren hans - dette er MYE bil for penga!

#174139  av evneveik

Kan få kjøpe Celicaen min :D
Den skal eu-godkjennes i juni og så sannsynligivs selges for 50k-60k kr