TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 7M-GTE trimming?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #168103  av <Supramannen>

Hvor mye kan jeg trygt kjøre på 7m-gte motoren min uten å bekymre meg for havari?
har 2mm HKS stål toppakning og skiftet oljefilterinnsatsen til en med mer pålitelig bypassventil for oljen. har hørt at turboen ikke bør kjøres noe over 1 bar. men hvis jeg skifter turbo hvor mye kan selve motoren trygt tåle med orginale stempel osv?

#168107  av tojo

Hvor mye den tåler som "stock" motor kommer an på hvilken stand motoren er i.
Fins dem som kjører 500+hk med stock motor.

#168112  av <Supramannen>

tojo skrev:Hvor mye den tåler som "stock" motor kommer an på hvilken stand motoren er i.
Fins dem som kjører 500+hk med stock motor.
den er gått 145.000 km overhalt topp på 98.000 med nye ventiltettninger osv og HKS pakkning. bruker ikke olje. tenkte kanskje å ta ut rundt 300-400hk. må være "vri om nøkkel å kjør" pålitelighet om du skjønner :P tåler turboen slike tall? :P

#168119  av TOYPARTS

Turboen tåler det ikke, heller ikke intercooleren henger med så langt, men motoren er ingen problem.

#168126  av tojo

Max jeg har hørt om er 364rwhp på orginal ct-26 turbo.
Er endel som kjører rundt 300rwhp på supraforums.
Men er ikke å anbefale å kjøre den så hardt!

#168146  av <Supramannen>

noen som har gunstige priser på turbo og intercooler som egner seg til rundt 400gamp? hint hint toyparts ;) hva me bensintilførsel? bensinpumpe og dyser f.k.s. 2.5" eksosen som er på nå duger vel? og hva med elektronikken? fuelcutdefender holder vel på den delen?

#168183  av TOYPARTS

<Supramannen> skrev:noen som har gunstige priser på turbo og intercooler som egner seg til rundt 400gamp? hint hint toyparts ;) hva me bensintilførsel? bensinpumpe og dyser f.k.s. 2.5" eksosen som er på nå duger vel? og hva med elektronikken? fuelcutdefender holder vel på den delen?
Du må fuelcutdefenser, intercooler, eksos og bensinpumpe for 400hk, selvfølgelig også turbo.

http://www.toyparts.no/Bilmerker/toyota ... orside.htm

Intercoole universale fra 5000,- for en 60*30*7,6 cm
 #175111  av toyotapsycho

Hei!
Har hvis erfaring med at stemplene ikke storkoser seg 400+.
den orginal coolern er vel egentlig bare å hive ut uansett..
har 11,75" *24"*3" til 3300 kr..å hjelper en god del bare å skifte til lexus AFM,,ved banekjøring er det ikek dumt å ha større oil cooler, eller montere oil temp måler..