TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kapasitet pÃ¥ original fuel rail med st 205 dyser

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #168280  av celica_st185

Hvor mye HK er det trygt å kjøre med original fuel rail og st205 dyser :?: Har bensintrykksregulator, så trykket kan evt. stilles noe opp...

#168373  av CelicaTurbo

det blir fort mye trykkforskjell mellom dysene på orginal st185 rail, spesiellt med oppgradert pumpe. Hvilke dyser som står i gjør noen ingen spesiell forbedring ihvertfall, jeg ville ikke ha prøvd noe mer enn noe over 300hk med noe slikt, men om man legger opp til en rik blanding for å kompensere for at en sylinder eller to kommer til å ende opp magrere enn de andre så kanskje man kan strekke effekten litt høyere.

#168383  av sleeper

vil anbefalle og enten bygge om den du har til dual feef eller kjøpe deg en ny rail..i org stand er ikke org railen mye god...(heller veldig dårlig)

#168408  av celica_st185

Hvis jeg lager dual feed og kobler inn bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen står. er det godt nok for ca 380hk? Hvor får jeg kjøpt en brukbar rail, evt maskinert den jeg har?

#168491  av Hammeren

får da spørre når jeg ikke er inne i deres tekniske ord bok.
er det rørene rundt dysene dere kaller rail???

#168504  av sleeper

Hammeren skrev:får da spørre når jeg ikke er inne i deres tekniske ord bok.
er det rørene rundt dysene dere kaller rail???
det er det røret som sitter sundt dysene som er fuel railen ja...

#168506  av sleeper

celica_st185 skrev:Hvis jeg lager dual feed og kobler inn bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen står. er det godt nok for ca 380hk? Hvor får jeg kjøpt en brukbar rail, evt maskinert den jeg har?
jepp, det stemmer... (den skal greie og tømme 880cc dyser når den er dual feed)
(men kjøp en ny regulator..)

#168588  av celica_st185

Har en fensport bensintrykksregulator, er det noe problem at jeg kobler bort kaldstartdysen? er forresten di originale bensinrørene tykke nok? Har bosch 220l/h bensinpumpe. Skal også montere 75HK lystgassanlegg :D og tenkte da å bruke den originale pumpa til å forsyne lystgassanlegget med bensin :? Eller går d fint å bare bruke boschpumpa til alt :?:

#168597  av sleeper

om du kan bruke den pumpa til alt kommer ann på hvor mye hk du skal ha tilsammen! (en walbro 255l\t pumpe holder til 500hk, så du kan regne selv)
problemet med og ha en pumpe som forsyner lystgassen er at det blir vansklig og få begge pumpene i tanken...

skal du bruke org ecu så blir det problemer hvis du gjerner kaldstartdya..(jeg har autronic, så jeg har ingen prob)

org bensinrør er store nok for ca 600hk.

#168610  av celica_st185

(500\255)*220=ca 430HK :roll: Blir litt lite d da jeg hadde tenkt meg mellom 370 og 400 uten gass.... Men må vel bort med luftmengdemåler å dei før dette går??? Har e-manage til å styre med nå men blir nok skikkeli datasprut til vinteren så jeg kan fjerne den stygge AFMen :D

#168629  av sleeper

er nok bare å kjøpe deg ems... luftmengdemåleren du har nå holder ivertfall ikke!

må nok ha ny pumpe også! :wink:

#168630  av celica_st185

Har både AFM og 3BAR MAPsensor tilkoblet e-manage, så gensa går vel på hvor mye luft turboen greier å dra gjennom det firkanta hullet i AFM... Hvor mye er det tro????

#168661  av CelicaTurbo

ifølge dynotester på mr2oc.com på en MR2 med knapt over 300rwhp er det lite motstand i luftmengdemåleren. Måleren ble da koblet til innsuget på en bil som var programmert til å bruke kun trykksensor og forskjellen i effekt var på et fåtall hester, under 5 hester. Bekreftet av to uavhengige tester ;) Men, å bytte til full ems er nok uansett et tryggere valg enn å "pynte" på alle de sprø tingene som er orginal ECU kan finne på å gjøre på en motor som absolutt ikke er orginal ;)

#168668  av celica_st185

Ja ems er jo d klart beste men koster jo en god del penger også.... Er jo megasquirt til en billig peng som unntak, Blir nok uanz ems til vinteren, da skal H-råder og antageligvis størreturbo og grenrør også monteres :D Men alt koster :cry: Lyst på en slik sak 8)
Vedlegg
HKS Td04z 700hk 1.5Bar
HKS Td04z 700hk 1.5Bar
TD04Z.jpg (45.45 kiB) Vist 200 ganger
HKS TD04S 550Hk 1.5Bar
HKS TD04S 550Hk 1.5Bar
TD04S.jpg (38.61 kiB) Vist 194 ganger