Side 1 av 1
Kapasitet på original fuel rail med st 205 dyser
Legg innLagt inn:24 apr 2006 14:45
av celica_st185
Hvor mye HK er det trygt å kjøre med original fuel rail og st205 dyser

Har bensintrykksregulator, så trykket kan evt. stilles noe opp...
Legg innLagt inn:24 apr 2006 20:23
av CelicaTurbo
det blir fort mye trykkforskjell mellom dysene på orginal st185 rail, spesiellt med oppgradert pumpe. Hvilke dyser som står i gjør noen ingen spesiell forbedring ihvertfall, jeg ville ikke ha prøvd noe mer enn noe over 300hk med noe slikt, men om man legger opp til en rik blanding for å kompensere for at en sylinder eller to kommer til å ende opp magrere enn de andre så kanskje man kan strekke effekten litt høyere.
Legg innLagt inn:24 apr 2006 20:35
av sleeper
vil anbefalle og enten bygge om den du har til dual feef eller kjøpe deg en ny rail..i org stand er ikke org railen mye god...(heller veldig dårlig)
Legg innLagt inn:24 apr 2006 21:29
av celica_st185
Hvis jeg lager dual feed og kobler inn bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen står. er det godt nok for ca 380hk? Hvor får jeg kjøpt en brukbar rail, evt maskinert den jeg har?
Legg innLagt inn:25 apr 2006 07:51
av Hammeren
får da spørre når jeg ikke er inne i deres tekniske ord bok.
er det rørene rundt dysene dere kaller rail???
Legg innLagt inn:25 apr 2006 08:47
av sleeper
Hammeren skrev:får da spørre når jeg ikke er inne i deres tekniske ord bok.
er det rørene rundt dysene dere kaller rail???
det er det røret som sitter sundt dysene som er fuel railen ja...
Legg innLagt inn:25 apr 2006 08:49
av sleeper
celica_st185 skrev:Hvis jeg lager dual feed og kobler inn bensintrykksregulatoren der kaldstartdysen står. er det godt nok for ca 380hk? Hvor får jeg kjøpt en brukbar rail, evt maskinert den jeg har?
jepp, det stemmer... (den skal greie og tømme 880cc dyser når den er dual feed)
(men kjøp en ny regulator..)
Legg innLagt inn:25 apr 2006 16:35
av celica_st185
Har en fensport bensintrykksregulator, er det noe problem at jeg kobler bort kaldstartdysen? er forresten di originale bensinrørene tykke nok? Har bosch 220l/h bensinpumpe. Skal også montere 75HK lystgassanlegg

og tenkte da å bruke den originale pumpa til å forsyne lystgassanlegget med bensin

Eller går d fint å bare bruke boschpumpa til alt

Legg innLagt inn:25 apr 2006 16:49
av sleeper
om du kan bruke den pumpa til alt kommer ann på hvor mye hk du skal ha tilsammen! (en walbro 255l\t pumpe holder til 500hk, så du kan regne selv)
problemet med og ha en pumpe som forsyner lystgassen er at det blir vansklig og få begge pumpene i tanken...
skal du bruke org ecu så blir det problemer hvis du gjerner kaldstartdya..(jeg har autronic, så jeg har ingen prob)
org bensinrør er store nok for ca 600hk.
Legg innLagt inn:25 apr 2006 17:50
av celica_st185
(500\255)*220=ca 430HK

Blir litt lite d da jeg hadde tenkt meg mellom 370 og 400 uten gass.... Men må vel bort med luftmengdemåler å dei før dette går??? Har e-manage til å styre med nå men blir nok skikkeli datasprut til vinteren så jeg kan fjerne den stygge AFMen

Legg innLagt inn:25 apr 2006 18:31
av sleeper
er nok bare å kjøpe deg ems... luftmengdemåleren du har nå holder ivertfall ikke!
må nok ha ny pumpe også!

Legg innLagt inn:25 apr 2006 18:36
av celica_st185
Har både AFM og 3BAR MAPsensor tilkoblet e-manage, så gensa går vel på hvor mye luft turboen greier å dra gjennom det firkanta hullet i AFM... Hvor mye er det tro????
Legg innLagt inn:25 apr 2006 20:36
av CelicaTurbo
ifølge dynotester på mr2oc.com på en MR2 med knapt over 300rwhp er det lite motstand i luftmengdemåleren. Måleren ble da koblet til innsuget på en bil som var programmert til å bruke kun trykksensor og forskjellen i effekt var på et fåtall hester, under 5 hester. Bekreftet av to uavhengige tester

Men, å bytte til full ems er nok uansett et tryggere valg enn å "pynte" på alle de sprø tingene som er orginal ECU kan finne på å gjøre på en motor som absolutt ikke er orginal

Legg innLagt inn:25 apr 2006 21:04
av celica_st185
Ja ems er jo d klart beste men koster jo en god del penger også.... Er jo megasquirt til en billig peng som unntak, Blir nok uanz ems til vinteren, da skal H-råder og antageligvis størreturbo og grenrør også monteres

Men alt koster

Lyst på en slik sak
