TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• basskasse

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #169602  av tore 95 tt euro spec

Hey :) er det noen her som har bygd en basskasse som passer nedi bagasjen på en supra så det tar seg bra ut?? har kjøpt en rf p212.
så om noen har en tegning el noen forslag til kasse så hadde jeg sett stor pris på det :)

mvh tore

#169615  av Andy_Celica

Mr.ourom her på forumet har vel laget det, han kjører audiobahn supraen, send han et pm :D

#169675  av soltec

Hei. holder på å bygge en. eg han bygge en i glassfiber for deg. mot peng seff. kan sende bilder når eg kommer hjem i fra nordsjøen. blir noe i den dur som audiobann supraen. mulig eg skal selge min når eg er ferdig.

#169697  av tore 95 tt euro spec

soltec skrev:Hei. holder på å bygge en. eg han bygge en i glassfiber for deg. mot peng seff. kan sende bilder når eg kommer hjem i fra nordsjøen. blir noe i den dur som audiobann supraen. mulig eg skal selge min når eg er ferdig.
okey :) kult..mennår kommer du hjem fra sjøen da??

mvh tore

#169862  av soltec

kommer hjem onsdag 10. mai. skal lakke greiene når eg kommer hjem :D bruker sirka en uke på hele greiene.

#169996  av Harkoon

Jeg har støpt i glassfiber, lakkert og ferdig i bilen.. Det ble rimelig stilig.. Kan godt skaffe bilder og slikt om det er ønskelig..

#170034  av tore 95 tt euro spec

Harkoon skrev:Jeg har støpt i glassfiber, lakkert og ferdig i bilen.. Det ble rimelig stilig.. Kan godt skaffe bilder og slikt om det er ønskelig..
Hei gitt :) ja vil gjerne se bilder av kassa di :?: ..var det mye jobb el??
kan du sende meg bilder nu..haster :D
 #170594  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:Hey :) er det noen her som har bygd en basskasse som passer nedi bagasjen på en supra så det tar seg bra ut?? har kjøpt en rf p212.
så om noen har en tegning el noen forslag til kasse så hadde jeg sett stor pris på det :)

mvh tore
Skal du ha lukka eller porta kasse? Skal kassen være uttagbar? Må du ha plass til targataket? :)
 #170621  av tore 95 tt euro spec

@lpher skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:Hey :) er det noen her som har bygd en basskasse som passer nedi bagasjen på en supra så det tar seg bra ut?? har kjøpt en rf p212.

mvh tore
Skal du ha lukka eller porta kasse? Skal kassen være uttagbar? Må du ha plass til targataket? :)
yo :D har ikke targa jeg vettu :) hva er best å bruke på den RF 212 suben deres da??
Har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det...?????

mvh tore

ps.fin ferie :) :?:
 #170645  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: yo :D har ikke targa jeg vettu :)
Ah....er så uvant med at det er noen som har en eurospec hardtop at jeg glemmer det hele tiden jeg :D Finnes det andre hardtop eurospec i norge i det hele tatt da? :)
tore 95 tt euro spec skrev: hva er best å bruke på den RF 212 suben deres da??
Best og best... :) Avehenger av hvordan du liker lyden din det :) Men...i korte trekk kan man vel si at en lukka kasse spiller penest og mest nøyaktig....mens på en porta kasse...så bytter man ut litt av dette mot muligheten til å spille litt høyere :)

En annen ting er at en porta kasse blir vesentlig større...enn en lukka en :)
tore 95 tt euro spec skrev: Har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det...?????

mvh tore
Lydmessig vil du få mest effekt uttav subben om det står montert slik som mine...inn mot baksetet...pekende mot bakenden av bilen :)
tore 95 tt euro spec skrev: ps.fin ferie :) :?:
Yes, it was :D
 #170650  av tore 95 tt euro spec

@lpher skrev:
tore 95 tt euro spec skrev: yo :D har ikke targa jeg vettu :)
Ah....er så uvant med at det er noen som har en eurospec hardtop at jeg glemmer det hele tiden jeg :D Finnes det andre hardtop eurospec i norge i det hele tatt da? :)
tore 95 tt euro spec skrev: hva er best å bruke på den RF 212 suben deres da??
Best og best... :) Avehenger av hvordan du liker lyden din det :) Men...i korte trekk kan man vel si at en lukka kasse spiller penest og mest nøyaktig....mens på en porta kasse...så bytter man ut litt av dette mot muligheten til å spille litt høyere :)

En annen ting er at en porta kasse blir vesentlig større...enn en lukka en :)
tore 95 tt euro spec skrev: Har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det...?????

mvh tore
Lydmessig vil du få mest effekt uttav subben om det står montert slik som mine...inn mot baksetet...pekende mot bakenden av bilen :)
tore 95 tt euro spec skrev: ps.fin ferie :) :?:
Yes, it was :D
ja tror det er den eneste som er hardtop og eurospec :wink: morsomt det da :)
meeene har du noen tegninger el noen bilder på hvordan jeg kan bygge det el? Er det greitnok å bruke MDF plater el..hvilke tykkelse som er best å bygge av da?
Har du noen bilder av bilen din oxo kanskje :wink:
mvh moi
 #170748  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: ja tror det er den eneste som er hardtop og eurospec :wink: morsomt det da :)
Enig :)
tore 95 tt euro spec skrev: meeene har du noen tegninger el noen bilder på hvordan jeg kan bygge det el?
Mjo...men hvordan ser du det for deg da? ref. spørsmålene i min forrige post :)
tore 95 tt euro spec skrev: Er det greitnok å bruke MDF plater el..hvilke tykkelse som er best å bygge av da?
19" MDF holder i massevis til en P2 sub :) Men..husk å bruke PLENTY skruer og tettemasse :)
tore 95 tt euro spec skrev: Har du noen bilder av bilen din oxo kanskje :wink:
mvh moi
Her er hele "bygging av annlegg" tråden:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... rd&start=0

..oog her har du siden med bilder av annlegget slik det er idag:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... &start=120

#171189  av @lpher

24liter er optmalt :) Man kan benytte alt imellom 21 og 35liter :) MEN...da vil kassen "farge" lyden endel :)