TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• pioneer sub

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#169650  av Gt-4-Ever

Etter som jeg har hørt så skal den suben være helt grei (til prisen vel og merke), men i en bil som yaris så er det ikke noen dum ide. Hvor skal den monteres? Bagasjen eller kanskje under førersetet? Digg med massasje da :D

#169683  av teknikeren

Den var slim :shock:
Slaglengde på en slik en da?

#169691  av toyota_mr2

jeg har sjøpten sån til åg ha i mr2en åg jei syns den spilte ganske gott men den kan ikke måles mot alpine suben uanset
men jeg syns de var et greit kjøp :lol:

#169711  av MacGyver

Etter som jeg har hørt så skal den suben være helt grei (til prisen vel og merke), men i en bil som yaris så er det ikke noen dum ide. Hvor skal den monteres? Bagasjen eller kanskje under førersetet? Digg med massasje da
planen var å støpe i reserve hjulbrønnen. og få sub og forster under orginalt teppe slik att alt blir sjult. Trenger derfor en sub som er meget slim og trenger lite kasse volum
Den var slim Shocked
Slaglengde på en slik en da?
Ja, det undres eg på og. Må jo være begrenset hvor mye vandring før spolen teffer bunn.
Men kansje det er bra saker.
jeg har sjøpten sån til åg ha i mr2en åg jei syns den spilte ganske gott men den kan ikke måles mot alpine suben uanset
men jeg syns de var et greit kjøp Laughing
men var det noe "trykk" bass i den ?
hva forsterker matet du den med ?

[/quote]

#170218  av MacGyver

og en liten 4 kanaler ( i fysiske mål) til å drive denne ?
Noen som har ett forslag ?

skal da drive ett frontsett og denne subben. frontsett er ikke bestemt enda

#170794  av @lpher

MacGyver skrev:og en liten 4 kanaler ( i fysiske mål) til å drive denne ?
Noen som har ett forslag ?

skal da drive ett frontsett og denne subben. frontsett er ikke bestemt enda
Er redd for att dette blir litt vel kinder-egg aktig gitt :) En 4-kanaler..som skal drive den subben på 2 av kanalene...må jo levere rundt 150w rms pr. kanal....noe som i og for seg finnes...MEN..disse er alt annet enn små og nette :) Ta denne fks :) http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=990

#170844  av MacGyver

Ja. er klar over lite utvalg der. men siden pioneer ikke har laget den subben i 10" format så har eg ikke noe valg :(

Ps.. ts-ogn.no pris på denne subben `? hva blir det..

:edit. den RF forsterkeren. hva den yter i mono 4 ohm da ?
Eg har ikke plass til å være så kresen, må bare ta det eg får plass til :)
( yaris er en liiiten bil )
 #170999  av proson

Den suben kommer i 8" og 10" utgave i løpet av kort tid hvis jeg ikke husker helt feil... :wink:

Da kan du bruke Pioneer GM-6200F til å drive den! Har prøvd å koble opp en annen 10" pioneer sub til den forsterkeren, og det fungerte utmerket:)

http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-457

Pris på forsterkeren er 2490.- (Torshov)

4 kanals brokoblingsbar med frekvens og gain justering.

#171006  av MacGyver

Den suben kommer i 8" og 10" utgave i løpet av kort tid hvis jeg ikke husker helt feil... Wink
ja hatt denne i 8" eller 10" hadde passet så mye bedre. men det spørs jo hvor god den blir da ... men kan jo heller ikke forvente det helt store med slike små fysiske mål heller.
 #171009  av proson

Joda! Fikk den nye Pioneer katalogen i dag :D Og den står der!

Suben er vel akkurat kommet på markedet!

Den heter Pioneer TS-SW841D

Tilpasset kasse til den: UD-SW84S

Men den er kommet bare i en 8" utgave i tillegg til 12"

Jeg skal ha 8" subben selv! :wink: :P