TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo Bytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #169860  av CelicaST205

Skal bytte ut turbo i st205'en min og lurer på om noken har anbefalging ka eg skal bruke og kor eg skal kjøpe den.
Turboen bør tåle ca 1.5 -1.6 bar trykk :)

#169861  av Andy_Celica

turboservice selger noen, ta kontakt med dem, kanskje bjørnstad bil, toyparts osv.

#169935  av CelicaTurbo

greie priser men velkjent for å levere turboer av meget tvilsom kvalitet, "made in china". Dvs, det er folk som rapporterer gode erfaringer med disse turboene mens det er nok at folk som rapporterer turbohavari etter kort stund, eller andre uhell slik som at kompressorhuset detter av pga at limingen (!) løsnet.. En slik turbo kunne kanskje ha erstattet en orginal turbo med tanke på den meget lave prisen og at man da kan ha råd til å bomme ved kjøpet, men jeg hadde absolutt ikke prøvd å kjøre så høyt trykk på en slik turbo for ved høyt trykk blir toleransene for feil mye mindre ;)

#169938  av sleeper

nei, ikke kjøp fra de!! finnes MANGE skrekkhistorier om folk som har kjøpt fra de! (går istykker veldig fort samtidig som de ofte tar med seg motoren i samme slengen.)

kjøp fra noen som vet hva de driver med! (norsk turboservice, krb, fensport, atsracing osv!

#170088  av CelicaST205

går det an å bruke en ct26 stage 3 på min bil uten datasprut?

Og er det noen som vet hva det koster å oppgradere en ct26 til stage 3?

#170107  av CelicaGT

Du bør vel gå for ein ct20, da det er st185 som har ct26.

#170169  av sleeper

CelicaST205 skrev:går det an å bruke en ct26 stage 3 på min bil uten datasprut?

Og er det noen som vet hva det koster å oppgradere en ct26 til stage 3?
det burde gå bra ja,
men du kan ikke kjøre 1.5kg med org ecu alikavell! (det blir dyrt!)

#170172  av Andy_Celica

Dette er sikkert offtopick, men hva er det høyets trykket man kan kjøre med en ct20b? den er oppgradert med stålvifte og stålaksel, (før var dette av kjeramik)

#170190  av sleeper

Andy_Celica skrev:Dette er sikkert offtopick, men hva er det høyets trykket man kan kjøre med en ct20b? den er oppgradert med stålvifte og stålaksel, (før var dette av kjeramik)
mener og huske at 1.3kg var absolutt maks av hva du burde prøve..

#170191  av Andy_Celica

sleeper skrev:
Andy_Celica skrev:Dette er sikkert offtopick, men hva er det høyets trykket man kan kjøre med en ct20b? den er oppgradert med stålvifte og stålaksel, (før var dette av kjeramik)
så over 1,3 bar ryker turboen tvert?

#170198  av sleeper

Andy_Celica skrev:
sleeper skrev:
da ryker vel det meste tenker jeg... :wink: :wink:

#170203  av Andy_Celica

sleeper skrev:
Andy_Celica skrev:
sleeper skrev: mener og huske at 1.3kg var absolutt maks av hva du burde prøve..
da ryker vel det meste tenker jeg... :wink: :wink:
Hva mere en turboen da?? driver jo å oppgraderer litt nå da! står litt om hva som blir gjort i profilen min! men motoren bør vel tåle 1,3 bar og litt til, hva trykk skal du kjøre på da?

#170215  av sleeper

jeg tenkte mest på en org 3 gen motore jeg da! :wink:

motoren din bør nok tåle 1.5kg... (bare den blir mappet riktig!)
men burde nok få gjort noe med turboen hvis du skal kjøre med så høyt trykk...

er ikke helt sikker på hva jeg kommer til og kjøre på men blir nok ca 1.7-1.8kg.. :twisted:

#170216  av cs2451

for å si det sånn så har han kjørt trykk på 1,3 og 1,4 med org turbo. men dette er bare av og til. det er mest kjørt på trykk på ca 1,2. i dag tok turboen kvelden. jeg har en ct26 som han skal få av meg. og da sender han denne til oppgradering til stage 3. noen som vet hva det koster?
motoren har nå smidde stempler og hks 1,6 mm toppakning. så han kan vel kjøre litt trykk da. 1,4 -1,5?

Han er nå uten internett derfor svarer jeg!