Side 1 av 2

Gt4 st205

Legg innLagt inn:30 apr 2006 22:50
av Andy_Celica
Er den dumpen som er ringet rundt standars på alle 3gen 3sgte??

Samt er det mulig å fjerne den?? det kommer 2 rør fra(sitter 1 skrue og 1 rør på hver port totalt 4 da) eksosmanifoilen og det kommer 2 slanger fra insugsmanifoilen (sikkert vakum)

Legg innLagt inn:30 apr 2006 22:53
av Andy_Celica
her ser du bilde av de røra på manifoilen som jeg snakker om

Legg innLagt inn:01 mai 2006 01:22
av Larsen
Lurer på om det ikke er en EGR ventil jeg. Den kan jo også fjernes, men det er litt mer arbeid enn med dump ventilen.

Legg innLagt inn:01 mai 2006 02:03
av maxgets
Det er en bit fra als(antilag) som du bare kan la være.. har ikke noe å si..
Dumpen sitter i bakkant på luftfilterboksen din. svart rund ting som går inn i boksen

Legg innLagt inn:01 mai 2006 08:20
av w-master
Andy_Celica skrev:her ser du bilde av de røra på manifoilen som jeg snakker om
De rørene har ikke jeg på min bil :?

Legg innLagt inn:01 mai 2006 08:56
av Andy_Celica
er de der pga at det er en wrc bil??

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:02
av Andy_Celica
Larsen skrev:Lurer på om det ikke er en EGR ventil jeg. Den kan jo også fjernes, men det er litt mer arbeid enn med dump ventilen.
hva er en EGR ventil god for da?

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:03
av Andy_Celica
maxgets skrev:Det er en bit fra als(antilag) som du bare kan la være.. har ikke noe å si..
Dumpen sitter i bakkant på luftfilterboksen din. svart rund ting som går inn i boksen
ALS (antilg) hva er det??

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:07
av Larsen
Andy_Celica skrev:
Larsen skrev:Lurer på om det ikke er en EGR ventil jeg. Den kan jo også fjernes, men det er litt mer arbeid enn med dump ventilen.
hva er en EGR ventil god for da?
EGR er en ventil som dytter eksosen inn i innsuget for å få ned avgass utslipp.

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:09
av Andy_Celica
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev:
Larsen skrev:Lurer på om det ikke er en EGR ventil jeg. Den kan jo også fjernes, men det er litt mer arbeid enn med dump ventilen.
hva er en EGR ventil god for da?
EGR er en ventil som dytter eksosen inn i innsuget for å få ned avgass utslipp.
Er det en fordel?? og stemmer det at disse bare sitter på wrc bilene?

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:34
av Larsen
Det er nok antilag systemet som maxgets sier. Den sitter bare på wrc versonen.

Legg innLagt inn:01 mai 2006 09:49
av Andy_Celica
Larsen skrev:Det er nok antilag systemet som maxgets sier. Den sitter bare på wrc versonen.
oki, takker for hjelpen

Legg innLagt inn:01 mai 2006 11:14
av CelicaTurbo
mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varme ;)

Legg innLagt inn:01 mai 2006 12:27
av maxgets
CelicaTurbo skrev:mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varme ;)
Sikker på det?
Vanlig st205 så sitter dumpen rett på luftfilterboksen.
Også hvordan har han koblet på den hks dumpen om den med sirkel er dump også?

Legg innLagt inn:01 mai 2006 12:37
av Andy_Celica
CelicaTurbo skrev:mye varierende her, men ventilen som er sirklet rundt er orginal dumpventil. Den er montert på alle orginale 3. gen 3S-GTE motorer. Denne kan fjernes om man erstatter den med en annen på et vis, og tetter slangen som går til innsuget om man ikke bruker en resirkulerbar ventil. Rørene på eksosmanifolden er i forbindelse med antilag'en og eksisterer som sakt kun på WRC-modellen. Oppgaven til disse rørene er (ved hjelp av dumpventilmekanismen) å gi oksygen til forbrenningen i eksosmanifolden når antilag aktiveres. Dette kan ikke aktiveres på WRC og er kun montert for syns skyld i forbindelse med rallyreglene. Altså om man fjerner dumpventilen så blind av de rørene slik at de er skikkelig tett, og husk at hva du blinder med bør tåle litt varme ;)
så med andre ord, la den stå der??