TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp... raskt! (Chryslerfelger pÃ¥ Carina)

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #169961  av Shedevil

Har en Toyota Carina E, 95 modell og en Plymouth Grand Voyager 89 mod.
Passer Voyageren sine dekk på toyotaen? Bolteavstanden stemmer, men hva med innpress og hubsenter?

TOYOTA Carina 92- E T19-T19U 5-100 39 54,1 M12x1,50
CHRYSLER Voyager 88-90 SE/LE/EB/EES 5-100 45 57,1 M12x1,50

#169964  av arctic_celi

Jeg er ikke ekspert på området og det er vel mange flere som kan svare bedre på dette.... men jeg prøver meg.

Det høres ut som dette skal passe... men spørs litt på om Chrysler dekkene er mye breiere eller større... hvilke tommer osv...

Mest sannsynlig må du kjøpe deg en ny senter..
hvis ikke så blir det nok ikke 100% bra.

#169994  av kake

Denne skulle vært i "dekk & felg", samt at du må lese forumreglene.

Voyager dekkene vil stikke 6mm lenger ut enn de vanlige dekkene dine (hvis de er av samme dimensjon), samt at du må skaffe deg en senterring hvis jeg forsto opplysningene rett :) Senterring er kjekt så du ikke får vibrasjoner i ratt/bil og unødig slitasje på bolter og hjullager.

#169999  av arctic_celi

kake skrev: Voyager dekkene vil stikke 6mm lenger ut enn de vanlige dekkene dine
Lenger ut? vil de ikke stikke lengre inn? :?

#170011  av kake

Korrekt :) Var litt kjapp der :wink:

#170013  av arctic_celi

celicat23 hadde lært meg dette forstår du.. så... lurte på om jeg hadde lært feil :D

#170023  av celicat23

arctic_celi skrev:celicat23 hadde lært meg dette forstår du.. så... lurte på om jeg hadde lært feil :D
Er det virkelig noen som tror på det jeg skriver? Jøssenavn... :-)

#170031  av arctic_celi

celicat23 skrev:Er det virkelig noen som tror på det jeg skriver? Jøssenavn... :-)
Jepp! Naiv som faen denne gutten her :lol:
 #170040  av Shedevil

Hvor får jeg tak i et slikt senter da?

#170043  av kake

Dekkmann og andre steder hvor de selger dekk/felger. Sett felgen på bilen og se om du har noe spillerom rundt senteret der, er det det så bør du ha senterring.