TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem: Toyota Carina 2 :cry:

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #170329  av toyota-carina2

Hei!
Jeg har en Toyota Carina 2 som jeg ikke ha kjørt på over 2 år p.g.a. ny bil.
Problemet er at Toyotaen vil ikke kjøre :| Jeg får start på bilen (ved hjelp av den nye da), men bilen bil ikke kjøre. eller forhjulene kjører, men bakhjulene står i ro. Jeg tror de har rustet sammen e.l. Jeg tenkte jeg skulle være lur å prøvde å ta av hjulene bak for å fjerne rusten, men jeg får ikke av hjulene. Virker som de er sveiset fast eller noe. Jeg får ikke ut de 5 boltene som holder felgen på plass. Frustrende..- Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Alle tips tas i mot :):)
På forhånd takk.
P.S. RÃ¥tt forum :D

#170341  av Tomera

Spray på rustfjærner på boltene (bak). Få tak i ett skikkelig momentverktøy. Da burde du få de ut. Selve hjulet vil nok også sitte en god del til trommelen bak, så er bare å ta spenntak å gi det en kakk. Da pleier de som regel også å løsne. Ha på rustfjærner først mellom felg og trommelen. Er nok håndbrekket som er gådd i lås/rustet fast. Da blir det vanskelig å få av bremsetrommelen! Men du kan prøve å kakke med en hammer for å se om den kanskje løsner. Ikke bra å la bilen stå så lenge uten at den har vært kjørt, og hvertfall ikke med håndbrekke på! Men prøv dette å se om du får den løs. Hvis ikke må du nesten få den til nærmeste verksted slik at de kan tashe av trommelen. Anbefales ikke å spenne så mye i dekket hvis bilen står på en vanli liten garasjejekk da!

#170355  av toyota-carina2

Tusen tusen takk for svar =)=) Skal ut å prøve nå med engang

#171082  av toyota-carina2

Nå har jeg endelig fått av dekkene. Brukte en boks med VD40, en kamerat på 200kg og et sikklig momentverktøy..- Men det gikk =)
Men..

Mine kunnskaper om bil rent mekanisk er nær null.. Hva gjør jeg nå som jeg har fått av dekkene?

Vurdere og lage en prosjekt tråd om dette "prosjektet" mitt.- Inspill?

#171128  av toyota-carina2

Jeg har nå tatt av "den tingen" (trommelen) som man finner rett under hjulet. Jeg har bare tatt av et lokk på en måte. Hva gjør jeg nå? Jeg har fått "den planten hvor de 4 boltene står" til å gå rundt. Hvis jeg seter på igjen dekket nå m.ao. så går det rundt. Men, jeg får ikke på det lokket jeg tok av (lokket til "den tingen" (trommelen)". Hva gjør jeg? Håper noen av dere har peiling =)=)
Takk på forhånd