TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shortshifter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #18780  av sleeper

Noen som vet hvoran jeg får laget dett???noen tips??

evtuelt hvor jeg får kjøpt ferdige kit. pris???

#18854  av larsst185

demonterte gearstanga mi og flytta kula den svinger om,lengre opp slik at det blir mer stang på undersiden om du skjønner + at jeg kappa litt av stanga øverst.dette resulterer i mye tetter gearskift men en bakdel er at det blir en anelse tyngre å gire.

#18856  av MR2turbo

Det går alltid i det å flytte hengslepunktet i forhold til plassen der overføringen er festet i spaken... På mr2'en min lagde jeg det sånn:
Bilde

#18862  av turboman

http://www.mr2.nl/tips/quickshifter/quickshifter.htm

Her kan du lese (om du kan nederlandsk), eller studere hvordan de har gjort det. Sikkert samme prinsippet som Markus sin, I think..

#18888  av Christian

Eller bare kapp hele stanga og sett på en universal girkule. Ikke akkurat short shift, men short blir det i alle fall :wink:

#18909  av henningl

hehe.. hjelper lite med kort stang når du må bevege den like langt ;)

jeg kjøpte shortshifter av http://www.crazytuning.com .. nydelig greie.. når jeg kjører orginal 200sx nå føles det ut som om jeg skal falle ut av stolen når jeg legger inn 5te.
 #18940  av Speeder

sleeper skrev:Noen som vet hvoran jeg får laget dett???noen tips??

evtuelt hvor jeg får kjøpt ferdige kit. pris???
De selger noe de kaller: "Quick-shift gear lever" for £250.00
dette er kansje verdt en titt, hvis du er intresert i å kjøpe...
http://www.tdi-plc.com/toyota_celica.html

#18960  av sleeper

trur jeg lager en slik som mr2turbo jeg.... så ikke så vanskelig ut... :D :D
mr2turbo:: noen tips før jeg setter i gang???

noen gode ideer til hvordan jeg korer veien sidelengs også eller??

#18964  av chris

Jeg synes girspaken på mk2 2.gen er nice jeg. Trenger ikke være kortere mellom gira :) Ikke for det, synes spaken på S2000 var veldig bra ;)

#18990  av CelicaTurbo

Neh, men så er det mye forskjell mellom din 92-modell og de tidligere modellene også da Chris :)

Kunne tenkt meg en shortshifter jeg også for etter min 92 MR2 var det rimelig kjedelig å få den lange og slakke girstangen som var i Celicaen.. men, TRD har shortshifter for min bil og det koster ikke så ille heller :)

#19029  av sleeper

Celica-turbo: kan jo lage!!!?? :D :D

Mr2-turbo: hadde det ikke vært en ide og lage en how to ........ som kan ligge ute på sidene her da????

#19037  av RumpShaker

Jeg kjøpte TRD quick-shift gjennom MTTE til £95 inkl. frakt fra Japan... Altså rundt 1000,- Det er en helt grei pris det! Kit'et inkluderer en nydelig girkule i skinn, og slaglengden mellom girene blir helt perfekt!!!

#19062  av MR2turbo

sleeper skrev:trur jeg lager en slik som mr2turbo jeg.... så ikke så vanskelig ut... :D :D

Er egentlig ikke så vanskelig men om du gir meg mailen din så kan jeg jo ta noen flere bilder å sende deg :D

Når jeg fikk korta vandringen frem og tilbake syns jeg at det bare var grit å ha litt vandring sidelengs.. så minsker du faren for bomgiring...

Må til å skru frahverandre delene om jeg skal lage en how-to.. men det burde jo la seg ordne... Skal se om jeg får gjort det.. :)

#19074  av chris

MR2turbo skrev:
sleeper skrev:trur jeg lager en slik som mr2turbo jeg.... så ikke så vanskelig ut... :D :D

Er egentlig ikke så vanskelig men om du gir meg mailen din så kan jeg jo ta noen flere bilder å sende deg :D

Når jeg fikk korta vandringen frem og tilbake syns jeg at det bare var grit å ha litt vandring sidelengs.. så minsker du faren for bomgiring...

Må til å skru frahverandre delene om jeg skal lage en how-to.. men det burde jo la seg ordne... Skal se om jeg får gjort det.. :)
I så fall gi meg en liten how-to og noen bilder også da ;) just put it in the mail ;) christian@langberg.no

Vandring sidelengs er nok greit å ha ja

#19177  av sleeper

Mr2-tourbo: Mailen min er aml15@netcom.no :D (kan jeg få de som jpg??? sitter på en 28.8 modem.... :oops: :oops: :(

Foresten.... noen som vet hvor jeg kan komm til girocerføringene på en st165 celica enklest??
Har litt slark i de og har ikke finni noen enkel måte og bytte de på.... :oops: