TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registrering av euro spec

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #170859  av tore 95 tt euro spec

Hei..trenger hjelp.. :( ringte å snakket med biltilsynet idag og da må jeg ha TUV papirer på supraen min..den er en 95 mod tt HARD TOP euro spec..den er førtegangs reg i sveits 12.04 95 men den er vel ikke E merket fordi :( ..hvor kan jeg få skaffet TUV papirer til bilen da..er det noe mere jeg trenger å gjøre for å få skilt på den tro?? bør jeg sette på det orginale eksos annleget???

HÃ¥per noen kan hjelpe meg... :?

mvh tore
 #170911  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev: Hei..trenger hjelp.. :( ringte å snakket med biltilsynet idag og da må jeg ha TUV papirer på supraen min..den er en 95 mod tt HARD TOP euro spec..den er førtegangs reg i sveits 12.04 95 men den er vel ikke E merket fordi :( ..hvor kan jeg få skaffet TUV papirer til bilen da..
Det som er "normen" er jo å kjøpe med seg Tüv-papirene når man henter bilen da :wink:
tore 95 tt euro spec skrev: er det noe mere jeg trenger å gjøre for å få skilt på den tro??
Om det ikke er gjort store modifikasjoner på den...så skal det ikke være nødvendig med noen andre endringer :) Hva med felger da?
tore 95 tt euro spec skrev: bør jeg sette på det orginale eksos annleget???

HÃ¥per noen kan hjelpe meg... :?

mvh tore
Ang. eksos...så vil nok det sikkert gå greit..ihvertfall om du har den ene eller begge katalysatorene imellom motorn og eksosanlegget :)

#170921  av tommis

Mulig jeg har missforstått, men jeg trodde at så lenge du kan legge fram vognkort på at bilen har vært registrert i et eu-land trenkte man ikke tuw papirer :? ?

Trodde også at hardtop supra ikke var solgt i europa. Bra targa....

#170924  av tore 95 tt euro spec

tommis skrev:Mulig jeg har missforstått, men jeg trodde at så lenge du kan legge fram vognkort på at bilen har vært registrert i et eu-land trenkte man ikke tuw papirer :? ?

joda det er solgt noen få eksemplar..om jeg ikke tar helt feil så tror jeg det er reg 6 stk med hard top i europa..men vet at hvertfall en er vraket i tyskland..men bare moromt det at det ikke er flere :wink:

#170929  av tore 95 tt euro spec

så det er ingen her i norge som kan fikse TUV papirer?? :?
Hva med toyota norge da??
Må jo være noen som kan hjelpe :cry:
men er sveits EU land??hehe hakke peil jeg :oops:

mvh tore

#170939  av tommis

tore 95 tt euro spec skrev:
tommis skrev:Mulig jeg har missforstått, men jeg trodde at så lenge du kan legge fram vognkort på at bilen har vært registrert i et eu-land trenkte man ikke tuw papirer :? ?

joda det er solgt noen få eksemplar..om jeg ikke tar helt feil så tror jeg det er reg 6 stk med hard top i europa..men vet at hvertfall en er vraket i tyskland..men bare moromt det at det ikke er flere :wink:
Jeg har en :D Men det er JDM 8)
Hardtop er de råeste Supraene, lettere og stivere karoseri. + at de ikke er så flate på taket som targa :P

Sveits og Norge er vel ikke med. Men jeg tenker på europa. Hvis bilen er vært reg i europa trenger man ikke TUV. Trodde jeg....... :roll:

#170988  av Turbotrille

Du kan ringe til Egil Svendsen hos Toyota Norge, var ihvertfall han jeg snakket med for å få TUV papir til min bil...

32205000
90881833

:)

#171034  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:
Beige interiør er heller ikke så vanlig på eurospecs :)
 #171038  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:det er de felgene som er på bildene som jeg la ut..18"
Hmm....noen som kjenner til om det finnes Tüv-papirer på disse da? ...just in case liksom :)

#171039  av @lpher

tommis skrev: Jeg har en :D Men det er JDM 8)
Hardtop er de råeste Supraene, lettere og stivere karoseri. + at de ikke er så flate på taket som targa :P
Mens vi som har targa....har istedet cabriolet-light om sommern...som er verdt hvert bidige ekstra kilo...spørr du meg! :mrgreen:

Er vel samma formen på taket...bortsett fra at det er to langstgående profiler på hardtopen?

#171040  av tommis

@lpher skrev:
tommis skrev: Jeg har en :D Men det er JDM 8)
Mens vi som har targa....har istedet cabriolet-light om sommern...som er verdt hvert bidige ekstra kilo...spørr du meg! :mrgreen:

Er vel samma formen på taket...bortsett fra at det er to langstgående profiler på hardtopen?
Ja nettopp. Hardtoppen har to "pølser" som går over taket. Og de gjør at coupen for en litt mere dråpeformet fasong :wink:

#171041  av CelicaTurbo

som tommis skriver; så lenge bilen har vært godkjent i annet eu-land og så lenge den er standard (med unntak av ting som felger), kan ikke bilen godkjennes på unntaksregelen da (§1-15)? Dvs at fremvisning av vognkort fra eu-land samt dokumentasjon på bilens vekt og effekt (kopi av brosjyre skal holde). En ny paragraf som amcar klubben har fått presset frem, blir brukt ved enkelt import fra USA for det stiller ikke krav til at lyktene er CE-merket engang, men paragrafen gjelder biler både fra USA og EU (men av en eller annen snodig grunn annerkjenner paragrafen ikke Canada, Japan osv..)

#171207  av Rockon GT-R

CelicaTurbo skrev:som tommis skriver; så lenge bilen har vært godkjent i annet eu-land og så lenge den er standard (med unntak av ting som felger), kan ikke bilen godkjennes på unntaksregelen da (§1-15)? Dvs at fremvisning av vognkort fra eu-land samt dokumentasjon på bilens vekt og effekt (kopi av brosjyre skal holde). En ny paragraf som amcar klubben har fått presset frem, blir brukt ved enkelt import fra USA for det stiller ikke krav til at lyktene er CE-merket engang, men paragrafen gjelder biler både fra USA og EU (men av en eller annen snodig grunn annerkjenner paragrafen ikke Canada, Japan osv..)
KAN ikke registreres på unntaksregel? Om jeg tar inn en Supra fra Japan/England/USA... Hvordan får jeg skilt på denne da? Samme mölla som med Skylines fra ett EU-land? 1.15 regelen?

#171236  av CelicaTurbo

Rockon GT-R skrev:
CelicaTurbo skrev:som tommis skriver; så lenge bilen har vært godkjent i annet eu-land og så lenge den er standard (med unntak av ting som felger), kan ikke bilen godkjennes på unntaksregelen da (§1-15)? Dvs at fremvisning av vognkort fra eu-land samt dokumentasjon på bilens vekt og effekt (kopi av brosjyre skal holde). En ny paragraf som amcar klubben har fått presset frem, blir brukt ved enkelt import fra USA for det stiller ikke krav til at lyktene er CE-merket engang, men paragrafen gjelder biler både fra USA og EU (men av en eller annen snodig grunn annerkjenner paragrafen ikke Canada, Japan osv..)
KAN ikke registreres på unntaksregel? Om jeg tar inn en Supra fra Japan/England/USA... Hvordan får jeg skilt på denne da? Samme mölla som med Skylines fra ett EU-land? 1.15 regelen?
Slik jeg har forstått det kan ikke Skyline tidligere registrert i England registreres i Norge på unntaksregelen, pga at Skyline i utgangspunktet ble registrert på en unntaksregel (SVA) i England, og ikke ved vanlig typegodkjenning. Om den omtalte Supraen er registrert på vanlig vis med typegodkjenning i et Europeisk land så skal unntaksregelen kunne brukes.