TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser E10

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #170871  av tinnion

Hm, må ha nye bremser på min da skivene ikke er bytta siden de kom med bilen i 96, og de er skeive som f....y. Det nøkker og napper så utrolig når jeg bremser nå :\
Klossene mine er så som så, men burde vel byttes når jeg invisterer i nye skiver..

Spørgesmålet er nu: Hva bør jeg satse på og hvor får jeg "naisprais" på dette? :)
Bør vel også ha nye bremsebånd bak mens jeg er igang med byttingen..

Edit: Er en corolla 1996 sedan.

#170880  av Andy_Celica

skivene forran koster 500 kr pr-stk på toyota. bremseklosser koster 369 på torshov og monteringsste og bremseband bak koster nermere 300 kr toro jeg.

#170891  av lexusmann

Kjøpte nylig 2 sett med klosser (venstre+ høyre framme) + 2 skiver, betalte den nette sum av kr. 1100,- hos Toyota!! :D Syns det var øs billig jeg...Kjøpte de hos Toyota Haugesund...hvis de skal ha mere andre steder er det vel bare å si at i Haugesund var det billig... :wink:
Sist redigert av lexusmann den 06 mai 2006 19:13, redigert 1 gang totalt.

#171303  av Fred

Uten ekstremt mye kjøring med håndbrekket på, (les:vinterføre), eller at det er no galt som at en wire har satt seg, en overføring som sitter fast eller noe i den duren, skal du kjøre langt, veldig langt for å slite ut br.bånd bak på en corolla...
Bytt klosser samtidig som skiver ja, hvis ikke blir pedalen antagelig veldig "svampete". Undersøk priser fler steder du, men org. delene på toyota, har veldig mye bra priser, mye er faktisk billigere enn uorginalt...

#171332  av tinnion

skal undersøke dette til mandag, får høre på toyota i nærheten.
skal lakke tromlene bak sorte, så får da se hvor mye de er slitt bak før jeg kjøper, vil nå ikke sitte med for mye bremser eller, skal da gå fremover også :P

men er ikke noe gøy når jeg må henge i rattet når jeg bremser fordi den veksler mellom å dra på høyre og venstre side, samt at bremsene nøkker godt.. har hørt at skivene kan være et problem på disse corollaer? stemmer det? at de blir skeive?..

#171399  av Fred

Stemmer nok at skivene kan bli litt rare etterhvert, men det er stort sett fordi gamle gubber bremser på gir og skivene ruster på innsiden! Blir det kast i skivene, er det stort sett fordi de henger på, og at en sleide eller et stempel sitter fast!

#171420  av tinnion

den ene har drivi å laget pipelyder lenge men så sluttet den med det, så skal se over kalypterne og mens det er frahverandre der ja..

#171452  av samejon

På min 98 mod så pep det i 2 dager. Og når jeg skulle bremse 3. dagen så hørte jeg en veldig spesiell lyd og da funket ikke bremsene. Da hadde bremseklossene forran gått i oppløsning ( de var altså 99% oppbrukt) ;) så kan jo være greit å bytte de også ;)

#173815  av Toi1

Kjøp brembo skiver fra mekonomen!! det koster rundt 500 pr sett. (2 stk)

#174124  av Poppe1

Andy_Celica skrev:skivene forran koster 500 kr pr-stk på toyota. bremseklosser koster 369 på torshov og monteringsste og bremseband bak koster nermere 300 kr toro jeg.
Bruk ikke bremseklosser fra torshov, de begynner og vibrere under kjøring med mye bremsing(aktiv kjøring).... Og en kamerat av meg kjøpte skiver fra torshov, og de passa overhodet ikke, senteret i skiva var 1,5mm for lite!!!