TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Syk pris pÃ¥ eksos til T182

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #171229  av evneveik

Skulle skifte noen deler på verksted, bestilte samtidig ny eksos fra katalysatoren og bakover og et rep.sett til kaliperne fremme, 8400kr skulle de ha. Jaja, tenkte jeg, trodde det var arbeidstimene som hadde kostet.
Men neida, etterpå så jeg at eksosen kostet 5600kr, for midtre og bakre potte, merket er Walker, tror ikke det er rustfritt heller.

Så spørsmålet er om jeg skal levere det tilbake og heller bestille meg effektanlegg fra kollevold som koster 5400kr?
I tillegg til å ha stått i fergekø i 2,5 time så var ikke dagen i går min dag for å si det mildt :evil:

#171406  av sotevik

Ja, det må være en alt for høy pris for et uoginalt eksosanlegg.

#171559  av Biggen

Jeg bytta mitt for noen år siden hos Svensen Eksos og betalte vel ikke mer enn 3-3500 med montering.
Så bytta jeg flex i fjord sommer og for det skulle de ha 1200. Prisene kan variere bra mye, men 5600 var vel litt i det meste laget. Når jeg tenker meg om så mins jeg at det ikke skal være noen midtre potte. Jeg har det i alle fall ikke, levert fra Svensen Eksos.

#171644  av ToreGTi

Jeg kjøpte meg eksos til ST182 fra Kollevold, Moongoose var det vell, rustfritt og kostet 5400,-.
Kjempelyd og lett å montere, det var fra katalysatoren og bakover. Det er en liten lyddemper mellom katalysatoren og bakpotta om jeg ikke husker helt feil.
Rolig og behageli lyd med rolig kjøring, mens under akselerasjon gir det fra seg en utrolig grom og sprek lyd. Verd alle pengene spør du meg!

#171652  av evneveik

Det endte med at jeg monterte det, tenkte at siden jeg skal selge den så betyr ikke effektanlegget så mye uansett og effekten man får er vel veldig begrenset.
Men ja, sure penger og jeg skal aldri handle på det stedet igjen, samme verksted presterte jo å få luft i systemet når de skiftet kaliper og bremsevæske, i tillegg så har de ikke justert spissingen som jeg ba dem om å justere.
Men dette anlegget virker til å ha litt bedre kvalitet enn det orginale, men koster faktisk mer også.

#171717  av GT_rider

Skal du selge den? Hvorfor det?

#171904  av evneveik

GT_rider skrev:Skal du selge den? Hvorfor det?
Hvis jeg skal tenke fornuftig så er det begrenset med penger jeg gidder å legge i en så pass gammel bil.
Kunne jo brukt en masse penger og fått en strøken bil, men den har fremdeles forhjulstrekk og "bare" ca.156-160hk.
Skal jeg legge mye penger i en bil så vil jeg ha en med mer potensiale.
Men det er hvis jeg tenker fornuftig :P

Skal begynne i nordsjøen til høsten og da må jeg jo ha noe å bruke fritiden (2-4 ordning :D ) til, så det kan hende jeg gjør den om til et skru-prosjekt, for å gjøre den mer sportslig, det fortjener den!
Men så har jeg veldig lyst på motorsykkel og man kan ikke få i både pose å sekk, så time will show :D

Men om du kjenner noen som er interessert i å kjøpe så er det bare å gi lyd så kan jeg tenke over det.

#171905  av evneveik

Biggen skrev:Jeg bytta mitt for noen år siden hos Svensen Eksos og betalte vel ikke mer enn 3-3500 med montering.
Så bytta jeg flex i fjord sommer og for det skulle de ha 1200. Prisene kan variere bra mye, men 5600 var vel litt i det meste laget. Når jeg tenker meg om så mins jeg at det ikke skal være noen midtre potte. Jeg har det i alle fall ikke, levert fra Svensen Eksos.
4500-5000kr skulle de ha for å lage et anlegg til meg, de sa at orginalt kostet 5400kr, mens det jeg bestillte kostet ca.2800kr, men var ute av produksjon eller noe. Orginalt så er det et midt rør med to "dempere" og en bakre lyddemper med potte.