TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ av ledningen??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #171312  av ErikG

Driver å tar motoren min ut av bilen. Har den nå nesten ute. Har ett problem med hvordan jeg skal få av ledningen som går inn mellom innsug og toppen. Den svære feite som går inn i bilen. Noen som har tips om hvordan jeg skal få av den? Svar mottas med stooor takk. Er liksom det som gjenstår før motoren er ute.

#171317  av Fred

Er det ledningen som går inn til ecu`n?? Kan kanskje ta ut hanskerommet, ta av ledningene inn på ecu og ta med hele lednings pakka ut, bare dra den ut av hullet i torpedoveggen?
Trokke jeg har gjort det på celica enda, men er det som blir gjort på andre biler av meg hverfall...

#171319  av ErikG

Ja, er den til ECU. Har demontert hanskerommet og sånt, men er så mye dritt i veien for å komme fram til den at jeg håpet på andre muligheter.

#171320  av Fred

Helt ærlig så husker jeg ikke akkurat hvordan det ser under hanskerommet på den celican der, men tror det er det "enkleste" uansett.. Det er veldig mye stikk som er vanskelige å komme til hvs du skal koble fra alt på motoren... Er nok bare å legge seg på knærne å skru tror jeg gitt! Ganske sikker på at det er det greieste..

#171322  av tojo

Er nok greiest å løsne på ECU ja.

#171372  av Daniel_hoy

Er bare å løfte på teppet på passasjersida. Der finner du ECU i midtkonsollen. Plugg ut et par tre plugger der å dra ledninga ut i motorrommet. Bare skru ut gjennomføringa.
Det var slik jeg gjorde det iallefall. Tar toppen 5 minutt.

#171394  av sleeper

hvis du ikke greier og dra den ut så må du skru av hanskerommet og det vifte huset som står på baksiden! (er festet med 5-6 skruer..)
er nok uansett greit og skru ut det med en gang da det kan bli litt knot og få det i igjen uten og komme skikkelig til..