TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dugg/fukt i frontlykt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #171411  av hybris

Sliter litt med duggflekker på innsiden av frontlyktene, ser ikke så pent ut. Er det noen fornuftig måte å kvitte seg med dette på eller er det typ kjøpe nye lykter?

#171417  av lexusmann

Da jeg hadde lex'n, hadde jeg dette problemet, som forøvrig er omtalt flere ganger her på forumet...jeg tok ut pæra og satte støvsuger på utluft(blås), stikk slanen/røret inn i lykta en stund.NB, dette er ikke permanent løsning, KAN komme tilbake...gjorde det i alle fall hos meg... :roll:

#171419  av hybris

hm, ok. jeg får vurdere om dette kan være en unskyldning til å kjøpe faceliftede lykter fra 2003modellen :)
 #171450  av Ivar

hybris skrev:Sliter litt med duggflekker på innsiden av frontlyktene, ser ikke så pent ut. Er det noen fornuftig måte å kvitte seg med dette på eller er det typ kjøpe nye lykter?
Jeg pleier å trekke ut fukt fra lykter ved å slenge inn en sånn pose med kuler som følger med når man kjøper sko. Tror de heter "sicagel" eller noe, men det er irrelevant.

La bilen stå i skyggen med en sånn pose i bunnen av lykten.

Jeg ba om å få med noen ekstra forrige gang jeg kjøpte sko. Det er sånt du får gratis i skobutikken. Det rare uttrykket til damen i kassen forsvant da jeg forklarte hva jeg skulle bruke posene til.

#171540  av hybris

Hm, smart tips, det må jeg teste.
 #171577  av dca

Ivar skrev:
hybris skrev:Sliter litt med duggflekker på innsiden av frontlyktene, ser ikke så pent ut. Er det noen fornuftig måte å kvitte seg med dette på eller er det typ kjøpe nye lykter?
Jeg pleier å trekke ut fukt fra lykter ved å slenge inn en sånn pose med kuler som følger med når man kjøper sko. Tror de heter "sicagel" eller noe, men det er irrelevant.

Jeg ba om å få med noen ekstra forrige gang jeg kjøpte sko. Det er sånt du får gratis i skobutikken. Det rare uttrykket til damen i kassen forsvant da jeg forklarte hva jeg skulle bruke posene til.
hvordan i H... har du funnet ut det???
 #171633  av chris

dca skrev:
Ivar skrev:

hvordan i H... har du funnet ut det???
Sikkert fordi de posene er i skoene for å hindre blant annet fukt :P

#171645  av angrykid

Du kan gjøre ett lite triks med dette selv..

Om du tar ut hovedlykta, og bruker 1mm bor å borrer ett lite hull i nerkant av reflektor, heelt sånn at det ikke synes fra utsiden, så slipper du dette problemet relativt greit. :)

#171661  av chris

angrykid skrev:Du kan gjøre ett lite triks med dette selv..

Om du tar ut hovedlykta, og bruker 1mm bor å borrer ett lite hull i nerkant av reflektor, heelt sånn at det ikke synes fra utsiden, så slipper du dette problemet relativt greit. :)
Jepp, dette gjorde jeg med gamle-baklyktene mine når jeg fikk dugg i de.. funket faktisk ganske bra :) Trenger bare et bittelite hull som du sier.