TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan fÃ¥ godkendt mr2 med 4agze?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#172261  av monster11

er her virklig ikke nogen som ved det?
hvis jeg kan vise dem og dokumentere at der er en bil i dk som er godkent.
kan jeg vel også få den godkent her?

#172279  av Johnny_Bravo

du kan få bilen godkjent med nesten hvilken som helst motor bare du oppgraderer bremser og understell også.

omdet finnes en i danmark er helt irrelevant, det finnes fler her i norge som har godkjent MK1 med 3s-gte motor og det er et større prosjekt en å sette inn en 4agze som MK1 faktisk har blitt levert fra fabrikk med

hvis du bytter bremsene dine til bremsene som står på en mr2 kompressor, (supercharger) er godkjenningen en lek

håper dette besvarer spørsmålet ditt

#172282  av donk2k

Jeg er litt nyskjerrig på hvem som skal kontaktes og hvilke papirer som skal skaffes for at dette skal være "lett"... Eller holder det å oppgradere bremsene og bestille time på biltilsynet?

#172285  av andre 1

Hva med å ringe biltilsynet å spør !!

#172286  av Mr2 Mk2

Johnny_Bravo skrev: det finnes fler her i norge som har godkjent MK1 med 3s-gte motor

hvis du bytter bremsene dine til bremsene som står på en mr2 kompressor, (supercharger) er godkjenningen en lek
Jaha??

#172287  av tojo

Regner med Biltilsynet forlanger dokumentasjon fra Toyota :wink:

#172309  av andre 1

Det var det svaret jeg fikk tojo ! Men fikk også beskjed at om dette skulle vise seg å bli et problem så var det mulig å få det godkjent som et prosjekt ! Det jeg da måtte gjøre var å sende et skriv til biltilsynet hvor det sto hva jeg hadde tenkt å gjøre av utbedringer . Det er nok på ingen måte umulig å få godkjent din agze motor , men det krever nok litt egeninsats og det koster sikkert litt også. Uansett så gjør du smart i å kontakte de på forhånd og ikke bare plutsekig komme med bilen .

#172315  av aneriks

jeg spurte på biltilsynet i kristiansand, om det var noe problem og godkjenne mr2 mk2 gti med turbo motor, så sa jeg bremser og alt det er likt, så sa da er det null problem,
men jeg vet jo ikke hvor enkelt dette er i praksis, og hva slags dokumentasjon de forlanger,

#172340  av Rafleklakk

Biltilsynet her krevde at jeg kontaktet Toyota og fikk liste over alle ulikheter fra SC til NA så sku vi gå over det som måtte byttes sammen.