TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TRD TÃ¥rnstag til SW20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #171538  av kake

Noen som har erfaringer med disse ?

Fant delenummerne på mr2.com:

Strut Tower Braces

Model Years
from to Item Number Price Note
----- ----- --------------- ------- ----
1990 1995 00602-53607-002 $209.95 Front
1990 1995 00602-53605-001 $269.95 Rear

Av det jeg har lest på mr2oc så sier folk at bilen blir mer kompakt og direkte med disse montert, og at de anbefaler dem. Syntes de ser jeskla bra ut iallefall, og hvis de gjør chassiset mer rigid så er jo ikke det å forakte.

Noen som vet om jeg kan ta med de delenummerne til Toyota og bestille der ? Isåfall hva blir pris og leveringstid ?

Takakaira selger begge for $468 USD + frakt og mva. Eller om det finnes andre steder som har de rimeligere ?
Vedlegg
Bak denne og, fant ikke bilde av den foran. Motoren der er forresten nice.
Bak denne og, fant ikke bilde av den foran. Motoren der er forresten nice.
trd bar bak 2.JPG (73.27 kiB) Vist 1607 ganger
Bak. Trykk for større bilde.
Bak. Trykk for større bilde.
trd bar bak 1.jpg (91.37 kiB) Vist 1066 ganger

#171539  av kake

Par bilder til
Vedlegg
wNzM2OTU4NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
wNzM2OTU4NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg (86.63 kiB) Vist 1059 ganger
engine10.jpg
engine10.jpg (53.43 kiB) Vist 1062 ganger

#171547  av VeilSide

TRD skal du kunne bestille fra din lokale Toyotaforhandler men ikke regn med at det blir så alt for billig. Men en jeg snakka med ang TRD til min sa at skulle jeg ha noe skikkelig så anbefalte han ett merke som het Uras. han sa TRD faktisk kunne være mykere enn andre merker og det vil en vel ikke ha noe av? Men dette er bare ting jeg har hørt. TRD er sikkert mer en godt nok ;)

#171556  av Larsen

Er det noen som vet at disse fungere. Leser jo bare posetive komentarer fra de som selger, men er litt i tvil om det bare er oppblåst??

#171568  av VeilSide

Selvfølgeligt så holder det sikkert. Er nok bare vist en har en hardcore banebil som blir utsatt for 100 ganger påkjenninger enn de bilene vi har at dette begynner å gjøre seg gjeldende :P

#171604  av kake

At de holder ja, det er vel klart, TRD lager solide greier. Bare lurte på om noen har har prøvd de jeg, og om det er noe vits å legge ut noen få tusen på, bortsett fra utseende ?

#171700  av Larsen

kake skrev:At de holder ja, det er vel klart, TRD lager solide greier. Bare lurte på om noen har har prøvd de jeg, og om det er noe vits å legge ut noen få tusen på, bortsett fra utseende ?
Ja setter ikke spørsmåls tegn ved TRD! Bare lurte på som deg om det er verdt pengene?

#171757  av kake

http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... suspension

Koster 46200 yen der, ca 2550,- nkr. Må vel legge på opptil en tusenlapp i frakt og så kommer mva'en oppå der. Skal stikke innom Toyota imorra og høre om de skaffer, og hva prisen blir.

#171758  av cameleon

Markus har de. Spør han

#171763  av VeilSide

Det er jo ingen tvil om at bilen blir stivere og det gir sikkert en annen kjørefølelse. Om det er verdt det er noe annet da. Kjører du til og fra butikken og kanskje en tur til kinoen så tror jeg du heller kan kjøpe deg en ny jakke eller noe slikt men kjører du aktivt så får du helt sikkert masse glede av litt ekstra "stål" på bilen ;). TRD har sikkert foringer også til bilen din som gjør den enda stivere :)

#172011  av kake

Det er på banen de kommer til sin rett ja. Var innom Toyota Drammen idag, men etter ca 5-6 minutter med fikling på pc'en fant han ingenting på de delenummerne, så hvis jeg ikke finner noe andre nummere, så blir det evnt. bestilling fra Takakaira muligens.

#172027  av 2000celica

Sender du en forespørsel til han, med delenr , så får du pris og leveringstid:
florian.bachus(krøllalfa)toyota-f1.com
Toyota i Norge er etter min erfaring ikke så veldig interessert i å selge TRD

#172031  av kake

VeilSide skrev:Her burde du finne rette delenummer på greiene ;)

http://trdparts.jp/english/index.html
Flotters, får la han prøve med de numrene der også :)
2000celica skrev:Sender du en forespørsel til han, med delenr , så får du pris og leveringstid:
florian.bachus(krøllalfa)toyota-f1.com
Toyota i Norge er etter min erfaring ikke så veldig interessert i å selge TRD
Okei. Hvor er han fra da? Hørtes litt tyskt ut det navnet. Har du ordnet ting gjenom han før ?

#172034  av Master

Bare et kjapt spørsmål:

De som vurderer å bytte ut de originale tårnstagene med TRD eller liknende for mer stivere bil i svinger (ikke bare for utseendes skyld). Har dere bytta ut alt av foringer i understellet med polytan/urethane foringer? Skifta potensielle slitte bærekuler, endeledd, hjullager, toppfester til demperne osv?

Jeg ville (og skal) mye heller bruke penger på disse tingene for å få en bil som virker stivere og bedre å svinge med. Bare et tips til de som kanskje ikke tenker så mye på at disse foringene (som er myke i utgangspunktet) mest sannsynlig er utslitt på en 15 år gammel bil.

fin plass å finne foringer etc: http://www.twosrus.com/catalog/index.ph ... 5db3e171d4