TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• twin turbo kit ??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #171698  av tore 95 tt euro spec

Hey..driver å vurdere et nytt twin turbo kit til supraen...men er usikker på hva jeg skal kjøpe.. :?
Jeg er ikke ut etter 1000 gamp..men et kit som kan gi rundt 600-700 hk men det jeg er mest opptatt av er et realt bunndrag og skikkelig kjapp response på turboene..noen her som har peil på hvem som kan skaffe dette??

mvh tore.
 #171743  av TOYPARTS

tore 95 tt euro spec skrev:Hey..driver å vurdere et nytt twin turbo kit til supraen...men er usikker på hva jeg skal kjøpe.. :?
Jeg er ikke ut etter 1000 gamp..men et kit som kan gi rundt 600-700 hk men det jeg er mest opptatt av er et realt bunndrag og skikkelig kjapp response på turboene..noen her som har peil på hvem som kan skaffe dette??

mvh tore.
Halloen
Vi selger mange forskjellige typer av kit til den bilen, gi oss en lyd på 98286714.

#171782  av sindrejl

tåler bilen dette uten å oppgradere mere motordeler da?

#171784  av TOYPARTS

sindrejl skrev:tåler bilen dette uten å oppgradere mere motordeler da?
jepp

#171912  av Ninjamannen78

Må det være twin da?

#172010  av Ezo

TOYPARTS skrev:
jepp
Motoren tåler vell oftest bare opp til 500, før du må bytte stempler, råder osv?

#172020  av tojo

Ezo skrev:
TOYPARTS skrev:
jepp
Motoren tåler vell oftest bare opp til 500, før du må bytte stempler, råder osv?
Rekorden på orginal motor er 980 hp etter hva jeg har hørt.
Det som er sagt er at den har kapasitet på ca 900hp.

" the stock supra pistons are as advanced a design as any aftermarket piston, and the rods are already forged. the stock reciprocating assembly "can" hang together just fine up to 8000-8500 rpm (although we're rev limited to 6900-7200) and can produce insane power levels. however, to be fair to the aftermarket, there are some weight savings and strength increases to be gained with aftermarket rods and pistons, but these become advantageous only when the engine is being prepped as a full race engine. "

#172025  av @lpher

Det er YDERST sjelden du hører om motorhavari på mkIV Supra ihvertfall...og det har vel så godt som aldri skjedd at en i standard trim har tatt kvelden vel?! :mrgreen:

#172045  av et_casey

Det er folk på AEM forumet som har fått ut 1196 bakhjuls hester på ei original shortblokk iværtfall.

-Lars

#172048  av tore 95 tt euro spec

Neida tror ikke det er noe problem etter det jeg har lest meg til :)
men jeg skal ta en motoroverhaling med tiden for å være på den sikre siden :wink: men det twin turbo kitet blir ikke før til høsten igjen men jeg vil vite sånn ca pris..så om noen kan komme med noen tilbud på et slikt kit så send meg en pm...Må bearbeide kjerringa vettu...driver å maser om nytt kjøkken oxo men vi får ta det viktigste først..altså nytt tt kit :D :D

mvh tore

#172147  av kennethx

tore 95 tt euro spec skrev:Neida tror ikke det er noe problem etter det jeg har lest meg til :)
men jeg skal ta en motoroverhaling med tiden for å være på den sikre siden :wink: men det twin turbo kitet blir ikke før til høsten igjen men jeg vil vite sånn ca pris..så om noen kan komme med noen tilbud på et slikt kit så send meg en pm...Må bearbeide kjerringa vettu...driver å maser om nytt kjøkken oxo men vi får ta det viktigste først..altså nytt tt kit :D :D

mvh tore
min har mast på kjøkken og bad i snart 4 år, men nå tror jeg hun har gitt opp... :oops:

#172377  av Ninjamannen78

Hvorfor skal du ha twin kit.. Singel er tingen :D

#172379  av @lpher

kennethx skrev:
min har mast på kjøkken og bad i snart 4 år, men nå tror jeg hun har gitt opp... :oops:
Berga det værste maset om oppussing etc. jeg...da vi kjøpte nybygg :) Men...nå er det utvendige persiener det handler om å få handla inn høres det ut som :lol:

#172466  av tore 95 tt euro spec

Ninjamannen78 skrev:Hvorfor skal du ha twin kit.. Singel er tingen :D
fordi jeg vil ha drag fra bånn og ikke fra 5000 og oppover..men om det er singelturbo som det ikke er så mye lag på så kom med det..men tror ikke jeg får det med en singel som skal opp mot en 700 gamp..

mvh tore

#172537  av TOYPARTS

tore 95 tt euro spec skrev:
Ninjamannen78 skrev:Hvorfor skal du ha twin kit.. Singel er tingen :D
fordi jeg vil ha drag fra bånn og ikke fra 5000 og oppover..men om det er singelturbo som det ikke er så mye lag på så kom med det..men tror ikke jeg får det med en singel som skal opp mot en 700 gamp..

mvh tore
:roll: :roll: hmmmm njo ja muligens kansje, skal sjekke litt på det.