TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppgradering av motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #171920  av Azrael

Jeg driver og bygger meg turbo motor til MR2`n, og lurer litt på hvor mye juling det orginale dirvverket feks tåler. Motoren blir forsterket en del, med smidde stempler, stål råder, ny turbo, ny eksos manifold, downpipe, ic, datasprut og stage 2 (evt stage 2+) clutch. Har/skal også ha på gule Koni dempere og Rotora big brake kit. blir jo også nytt eksos anlegg. Det er vel det jeg har planer om så langt. Er det noe mer som burde byttes (håper og satser på et sted mellom 350-450 hester)?

TÃ¥ler resten av orginal delene dette?

#171948  av CelicaTurbo

Du bytter til turbomotor og drivverk da, eller bygger om sugemotoren? På en orginal MR2 Turbo tåler drivverket det aller meste, men det som er kjent for å potensiellt ryke er indre drivledd. ATS skal ha forsterkede slike til salgs. Hvor stort problemet egentlig er aner jeg ikke, men det har vært en del fokus om det på mr2oc.com de siste månedene, mens jeg kan ikke huske å tidligere ha sett noen klage på at disse leddene er svake i alle de årene jeg har lest på diverse forum :wink:

#171960  av sleeper

girkassa tåler ivertfall MYE!!!

#172120  av Azrael

CelicaTurbo skrev:Du bytter til turbomotor og drivverk da, eller bygger om sugemotoren? På en orginal MR2 Turbo tåler drivverket det aller meste, men det som er kjent for å potensiellt ryke er indre drivledd. ATS skal ha forsterkede slike til salgs. Hvor stort problemet egentlig er aner jeg ikke, men det har vært en del fokus om det på mr2oc.com de siste månedene, mens jeg kan ikke huske å tidligere ha sett noen klage på at disse leddene er svake i alle de årene jeg har lest på diverse forum :wink:
Jeg bytter fra 3sge til 3sgte og tilhørende girkasse :) . Men da blir det bare og bure seg inne til vinteren og bygge motor :D