TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• elektrisk feil???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #172259  av tore 95 tt euro spec

Hafffff..startet opp doningen idag :) Men da jeg skulle bak å se på de nye baklyktene mine var høyre lykta svart :?
Så da var sikringen til høre baklykt gåen...puhh tenkte jeg å sette i ny sikring men da jeg sette i den kom det et lite bipp fra en plass i nerheten sikringsboksen og sikringen var gåen igjen :(
lysene på høre side er borte+ blinklysene...hva tror dere kan være galt...hvordan finne feilen??
Er helt grønn da det gjelder feilsøking :oops:
kan det være den alarm driten som er ettermontert??
el er det noe annet??

mvh tore
 #172263  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:Hafffff..startet opp doningen idag :) Men da jeg skulle bak å se på de nye baklyktene mine var høyre lykta svart :?
Så da var sikringen til høre baklykt gåen...puhh tenkte jeg å sette i ny sikring men da jeg sette i den kom det et lite bipp fra en plass i nerheten sikringsboksen og sikringen var gåen igjen :(
lysene på høre side er borte+ blinklysene...hva tror dere kan være galt...hvordan finne feilen??
Er helt grønn da det gjelder feilsøking :oops:
kan det være den alarm driten som er ettermontert??
el er det noe annet??

mvh tore
Hard to say...men du må sjekke hvilke andre komponenter som deler sikring med denne baklampa også sjekke opp alt...

En dårlig montert alarm (som er kobla på blinklyskursen) kan forårsake mye rart fks... Men ettersom det er baklysene som er montert på bilen sist...så ville jeg nok ha begynt i den enden :wink:

#172266  av tore 95 tt euro spec

koblet fra de nye lyktene men sikringen gikk bare igjen :(
det er jo orginale toyota lykter oxo så litt rart om det hadde vært de.. men rart at jeg har lys på venstre side men helt svart på høyre...
Men hva er den "bipp" lyden kommer fra da tro??hmm
hva mer er det som går på den kursen til høre baklykt da??

mvh tore

#172313  av tojo

Er skiltlys også mørk?
Er ikke tilfeldigvis kortslutting i en av pærene?(høyre lykt + blinkelysene + evnt. skiltlys)
"bipp" lyden kommer muligens fra baklysrelet. :roll:

#172468  av tore 95 tt euro spec

tojo skrev:Er skiltlys også mørk?
Er ikke tilfeldigvis kortslutting i en av pærene?(høyre lykt + blinkelysene + evnt. skiltlys)
"bipp" lyden kommer muligens fra baklysrelet. :roll:
nope skiltlyset er i orden..tatt ut alle pærer så tror heller ikke det er det.. :? skal uti garasjen nå så får vi se.. :wink:

#172576  av tore 95 tt euro spec

haffffffffffff :( jaja nå har jeg vært uti garasjen og leita etter den jævla feilen..men blir ikke noe klokere..sette i de andre pære til bilen for å se hva som var borte å da er det: parklys høyre side foran gløder litt,og baklys på samme side bak er "svart" men nær og fjærnlys funker på begge sider..men sikringen til høre baklykt ryker med en gang..jeg tok en pære og loddet på to ledninger og stakk inn der sikringen skal være å da lyser den på både høre og venstre sikringsholder til baklyktene..så da må det vel være en kortsluttnig en plass..men hvor :x
+ at det kommer en merkelig ulelyd fra sikringsboxen under dæsjen...så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjør..har lugget de fleste kontakter som finnes på bilen for å kartlegge hvor feilen kan komme fra men uten hell :(
så om noen har snøring på hva jeg bør gjøre,el noen jeg kan kontakte som har skikkelig peil på bil elektro så takker så meget...

mvh tore

#173024  av tore 95 tt euro spec

jaja..da var det endelig iorden igjen..en strøm førenede ledning gikk til jord i rattstammen... :D bare glad alt ordnet seg jeg... :wink:
så da vet dere det :mrgreen:

#173139  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:jaja..da var det endelig iorden igjen..en strøm førenede ledning gikk til jord i rattstammen... :D bare glad alt ordnet seg jeg... :wink:
så da vet dere det :mrgreen:
Ahh...bra det ordna seg :wink: Var dette ett brudd i en originalkabel eller var dette noe en tidligere eier har klusset med?

#173180  av tore 95 tt euro spec

det er nok en liten luring som har vært der med en strømtyv til alarmen tror jeg..men den er nå ute av bilen :wink:

mvh tore

#173216  av @lpher

tore 95 tt euro spec skrev:det er nok en liten luring som har vært der med en strømtyv til alarmen tror jeg..men den er nå ute av bilen :wink:

mvh tore
Regna med noe sånt ja :wink: Har aldri hørt om lignende tilfeller før liksom :) Så til dere andre som vurderer å bruke strømtyv...dont! :D Det er opplest og vedtatt at det er sidestilt med å bruke "teip & binders" på bilen! :D