TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rykking I drivlinje.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #172713  av joachims

Har akkurat kjøpt meg en 91mod MR2 med 225km bak seg. Planen er på sikt å få inn en turbo motor, eller bytte med en annen motor med litt mindre KM bak seg.

Bilen ellers virker grei nok, uten altfor mange større mangler, men det finnes en del rykking/hopping i drivlinjen, spesielt når bilen ruller på første og andre gir i saktegående kø. Er det noen av dere som vet om dette er en kostbar affære og rette oppe?

Ellers vil jeg si etter 10 tyske biler, må jeg si meg fornøyd men min første japanske. (Toyota er Japansk?)

#172717  av CelicaTurbo

å oppleve slark i drivlinje ved kjøring i 1. gir er jo vanlig, men det høres jo ut som du opplever det som uvanlig mye da. Mulig at motorfestene fremme og bak er slitt og gummien er dårlig, det er relativt enkelt å se etter om du titter under motor ;)

#172725  av joachims

Er relativt ille den rykkinga. Blir ofte så ille at det ser ut som om jeg driver øvelseskjøring for første gang. :)

Vet du hvor mange motor fester det er på bilen?

#172732  av joachims

CelicaTurbo skrev:å oppleve slark i drivlinje ved kjøring i 1. gir er jo vanlig, men det høres jo ut som du opplever det som uvanlig mye da. Mulig at motorfestene fremme og bak er slitt og gummien er dårlig, det er relativt enkelt å se etter om du titter under motor ;)
Vet du om det er en enkel jobb å bytte festene?

#172735  av CelicaTurbo

kan ikke garantere at festene er årsaken men det er en mulig årsak, du bør nesten undersøke hvordan de ser ut. Det er fire fester men kun festet fremme og bak (som motvirker motorens vippende bevegelser) vil ha noe effekt på det du opplever, de er relativt enkle å bytte. Tar noen timer og motoren må støttes opp med en jekk mens du bytter festene.

#172738  av joachims

Takker... Vil ta en titt å dette når jeg kommer hjem. Hadde vært greit å slippe dette problemet da, jeg nesten daglig er ute for nesten stillestående kø.

#172897  av joachims

Fikk kun sett nøye på det bakerte, og der så jeg tydlig en sprekk i gummien. Har noen en formening om hvor dårlige opphenget bør være før jeg bytter de?

#172904  av ADHD:-)))

Hei!
Vel den enkleste måten å sjekke omm motor opphengs fester(gummiopphen)er gåe er jo att du får en til å sitte i bilen med foten på bremsen å bilen i første gir mens du ser på motoren så ber du han å slippe cløtsen å vis motor opphenget ditt er slete/gåen så vil du se att motoren har STORE!!! bevegelser frem å til bake!!! (den skal jo bevege seg litt men ikke mer en ettpar cm!!!)

HÃ¥per dette kan vere til hjelp!??

#173129  av joachims

Testet dette i dag, og det så ut til at motoren flyttet seg rundt en 5-7cm..

Så vil vel forsøke å få fiksa motorfestene ganske snart. :)

Takk så mye for tipset.