Side 1 av 1

Rykking I drivlinje.

Legg innLagt inn:12 mai 2006 09:33
av joachims
Har akkurat kjøpt meg en 91mod MR2 med 225km bak seg. Planen er på sikt å få inn en turbo motor, eller bytte med en annen motor med litt mindre KM bak seg.

Bilen ellers virker grei nok, uten altfor mange større mangler, men det finnes en del rykking/hopping i drivlinjen, spesielt når bilen ruller på første og andre gir i saktegående kø. Er det noen av dere som vet om dette er en kostbar affære og rette oppe?

Ellers vil jeg si etter 10 tyske biler, må jeg si meg fornøyd men min første japanske. (Toyota er Japansk?)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 09:46
av CelicaTurbo
å oppleve slark i drivlinje ved kjøring i 1. gir er jo vanlig, men det høres jo ut som du opplever det som uvanlig mye da. Mulig at motorfestene fremme og bak er slitt og gummien er dårlig, det er relativt enkelt å se etter om du titter under motor ;)

Legg innLagt inn:12 mai 2006 10:05
av joachims
Er relativt ille den rykkinga. Blir ofte så ille at det ser ut som om jeg driver øvelseskjøring for første gang. :)


Vet du hvor mange motor fester det er på bilen?

Legg innLagt inn:12 mai 2006 10:51
av joachims
CelicaTurbo skrev:å oppleve slark i drivlinje ved kjøring i 1. gir er jo vanlig, men det høres jo ut som du opplever det som uvanlig mye da. Mulig at motorfestene fremme og bak er slitt og gummien er dårlig, det er relativt enkelt å se etter om du titter under motor ;)
Vet du om det er en enkel jobb å bytte festene?

Legg innLagt inn:12 mai 2006 11:19
av CelicaTurbo
kan ikke garantere at festene er årsaken men det er en mulig årsak, du bør nesten undersøke hvordan de ser ut. Det er fire fester men kun festet fremme og bak (som motvirker motorens vippende bevegelser) vil ha noe effekt på det du opplever, de er relativt enkle å bytte. Tar noen timer og motoren må støttes opp med en jekk mens du bytter festene.

Legg innLagt inn:12 mai 2006 11:26
av joachims
Takker... Vil ta en titt å dette når jeg kommer hjem. Hadde vært greit å slippe dette problemet da, jeg nesten daglig er ute for nesten stillestående kø.

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:48
av joachims
Fikk kun sett nøye på det bakerte, og der så jeg tydlig en sprekk i gummien. Har noen en formening om hvor dårlige opphenget bør være før jeg bytter de?

Legg innLagt inn:12 mai 2006 21:59
av ADHD:-)))
Hei!
Vel den enkleste måten å sjekke omm motor opphengs fester(gummiopphen)er gåe er jo att du får en til å sitte i bilen med foten på bremsen å bilen i første gir mens du ser på motoren så ber du han å slippe cløtsen å vis motor opphenget ditt er slete/gåen så vil du se att motoren har STORE!!! bevegelser frem å til bake!!! (den skal jo bevege seg litt men ikke mer en ettpar cm!!!)

Håper dette kan vere til hjelp!??

Legg innLagt inn:13 mai 2006 20:43
av joachims
Testet dette i dag, og det så ut til at motoren flyttet seg rundt en 5-7cm..

Så vil vel forsøke å få fiksa motorfestene ganske snart. :)

Takk så mye for tipset.