CelicaTurbo skrev:Det er ingen knapp for å bruke de dysene, det er ikke engang sikkert at slangene er koblet til en pumpe men jeg tror at de er det. Spørs om den pumpen fungerer fremdeles da etter å ha stått stille i 10 år så flytt eventuellt inn slangen fra lyktespylerpumpen om du har det.
Jeg mener orginal IC er god nok men at orginal radiator for IC er trolig for dårlig for noe annet enn kortvarige sprinter. Skal du kjøre med mye full gass i mer enn noen minutter bør nok den oppgraderes, men du som har PowerFC har forsåvidt god oversikt over innsugstempen. Sett 60-65 grader som maks grense er mitt forslag ihvertfall. En frontmontert er bedre men ingen nødvendighet så lenge du opplever trygge innsugstemper. Det er en del som kjører 1.3 bar på turboen i England ihvertfall men jeg mener det er å strekke strikken litt vel langt, men om du har en god toppakning og har kontroll over innsugstempen er det ikke noe problem så lenge turboen holder sammen og du har tilstrekkelig bensin ihvertfall, noe du bør på dyno for å sjekke. Med tanke på at din bil har PowerFC er det ikke godt å si hvordan den er programmert og hvilke marginer den har både med tanke på tenning og bensinmengde så jeg ville ikke ha lekt på høyt trykk før jeg var sikker på at den er programmert for slikt og motoren var bygget for å tåle litt trykk 
Har tenkt til å kjøre dyno på den! Og jeg kommer ikke til å kjøre 1,3 bar hvis jeg vet at ting ikke klarer å følge med, så den skal mappes bra (av proffe) (men finner ingen som kan power fc forløbig) og det at jeg sier at jeg skal kjøre 1,3 bra er jo bare spessiele tilfeller da! Kommer mest til å ligge på 1-1,1 bar il vanlig kjøring, men vil ha muligheten til å trykke til litt ekstra hvis noen er litt "høye på pære" osv.
Men jeg snakket med Stian (her på forumet) når jeg var på det treffet på obs i særp, og han mente til og med at toyota hadde sakt at vi kunne kjøre 1,4 bar på en org ct20b på en org 3 gen 3sgte inmat, med et piggyback system (uni chip), Dette synes jeg virket høyt, men han hadde faktisk kjørt med det (etter slik jeg forstod det)
Men har du noen bra tips om hva slags radiator jeg bør bytte ut med den radiatoren som sitter forran til ic? Eller om jeg bør få montert 2 slike som sitter org, ikke utenpå hverandre, men over hverandre. vet at det er plass hvis jeg gjør om festenen på de litt! Det burde jo hjelpe for da blir de jo dobbelt så store og kan gi ifra seg merer varme en det i kan!