TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva bør gjøres nÃ¥r jeg først har motor ute??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #173227  av ErikG

Som topic... Hva bør jeg gjøre med motor når jeg først har tatt den ut?? Skal bytte komplett pakningssett og clutch. Skal og fjerne EGR.

Er det noe som kan gjøres med enkle grep?? Noe som kan fjernes??

#173245  av sleeper

ventiltettninger..(går vel kansje under pakkninger!?)

sjekk at du har bra komp i motoren også, så du vet om du trenger og bytte stemperinger også..

#173246  av ErikG

Ventiltettninger er i pakningsettet ja. Hva kan fjernes uten at det blir noe kødd?

#173261  av lasserj

ErikG skrev:Ventiltettninger er i pakningsettet ja. Hva kan fjernes uten at det blir noe kødd?
du kan egentilg fjærne alt uten at det blir noe kødd, du kunne jo å tadd av bunnpanna for å sjekke rådelager

bytter du rådelager, stempelringer, ventiltettning og alle tetteringer blokk å topp har du værtfall sikret deg 100000km til på motorn:)

#173262  av ErikG

Har planer om å rydde litt opp imotorrommet. Hva kan jeg ta bort derifra? Blir jo kontroll av motor når den er ute.

#173289  av CelicaTurbo

ikke minst alle slanger og slikt er kjekt å bytte, spesiellt olje og vann til turbo, og "hose from hell"..

#173292  av larsst185

Du kan jo fjerne egr og kullfilter boksen b.l.a.Jeg syns du bør skifte oljepumpe og vannpumpe og mens du holder på.Oljepumpa koster ca 1600 å det er en billig forsikring.Mange som sier at det holder å måle den du har men den skal tross alt stå på i x antall tusen km til ,og en feil med den så er du fri for motor.

#173298  av ErikG

Deler jeg har som skal skiftes\monteres er:
Oljepumpe
Vannpumpe
oil-catch tank
luftfilter
EGR blokkes
manifold
motorpakningssett
forsterket toppakning
ARP studs
tennplugger
regreim
strammehjul og løpehjul
Kullfilter?? Bilde?

Noe mer som bør gjøres?

#173305  av cs2451

jeg ville ha skiftet rådelager og veivlager og (viss de er slitt). når du først har den ute.
tettningen vedoljepumpa og tettningen ved svinghjulet.

#173306  av ErikG

Hva med TVIS og TVSV?

#173312  av sleeper

med mindre du skal trimme til over 400 så er det ikke noe vits og fjærne t-vis...

#173350  av Eliaz

Hehe, "hose from hell" er?

#173383  av CelicaGT

Eliaz skrev:Hehe, "hose from hell" er?
Søk og du skal finne ;-)