Side 1 av 1

Hva bør gjøres når jeg først har motor ute??

Legg innLagt inn:14 mai 2006 10:09
av ErikG
Som topic... Hva bør jeg gjøre med motor når jeg først har tatt den ut?? Skal bytte komplett pakningssett og clutch. Skal og fjerne EGR.

Er det noe som kan gjøres med enkle grep?? Noe som kan fjernes??

Legg innLagt inn:14 mai 2006 11:15
av sleeper
ventiltettninger..(går vel kansje under pakkninger!?)

sjekk at du har bra komp i motoren også, så du vet om du trenger og bytte stemperinger også..

Legg innLagt inn:14 mai 2006 11:16
av ErikG
Ventiltettninger er i pakningsettet ja. Hva kan fjernes uten at det blir noe kødd?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 12:05
av lasserj
ErikG skrev:Ventiltettninger er i pakningsettet ja. Hva kan fjernes uten at det blir noe kødd?
du kan egentilg fjærne alt uten at det blir noe kødd, du kunne jo å tadd av bunnpanna for å sjekke rådelager

bytter du rådelager, stempelringer, ventiltettning og alle tetteringer blokk å topp har du værtfall sikret deg 100000km til på motorn:)

Legg innLagt inn:14 mai 2006 12:11
av ErikG
Har planer om å rydde litt opp imotorrommet. Hva kan jeg ta bort derifra? Blir jo kontroll av motor når den er ute.

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:23
av CelicaTurbo
ikke minst alle slanger og slikt er kjekt å bytte, spesiellt olje og vann til turbo, og "hose from hell"..

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:26
av larsst185
Du kan jo fjerne egr og kullfilter boksen b.l.a.Jeg syns du bør skifte oljepumpe og vannpumpe og mens du holder på.Oljepumpa koster ca 1600 å det er en billig forsikring.Mange som sier at det holder å måle den du har men den skal tross alt stå på i x antall tusen km til ,og en feil med den så er du fri for motor.

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:38
av ErikG
Deler jeg har som skal skiftes\monteres er:
Oljepumpe
Vannpumpe
oil-catch tank
luftfilter
EGR blokkes
manifold
motorpakningssett
forsterket toppakning
ARP studs
tennplugger
regreim
strammehjul og løpehjul
Kullfilter?? Bilde?

Noe mer som bør gjøres?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:47
av cs2451
jeg ville ha skiftet rådelager og veivlager og (viss de er slitt). når du først har den ute.
tettningen vedoljepumpa og tettningen ved svinghjulet.

Legg innLagt inn:14 mai 2006 13:49
av ErikG
Hva med TVIS og TVSV?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 14:06
av sleeper
med mindre du skal trimme til over 400 så er det ikke noe vits og fjærne t-vis...

Legg innLagt inn:14 mai 2006 16:56
av Eliaz
Hehe, "hose from hell" er?

Legg innLagt inn:14 mai 2006 18:59
av CelicaGT
Eliaz skrev:Hehe, "hose from hell" er?
Søk og du skal finne ;-)

Legg innLagt inn:14 mai 2006 19:10
av Erlend
Eliaz skrev:Hehe, "hose from hell" er?
Evt. kan du bare klikke her og lese om den: http://www.mrtwo.net/mr2modproject/service/hfh/hfh.htm

Samt se på dette bildet: Bilde

Det er det smale røret midt i bildet nederst.