Hei. Har en Corolla GT-i fra 1988 med 4A-GE motor. Jeg skrudde av toppdekslene her om dagen, da de skulle byttes ut mot ett par likkense som var nylakkert. Plagdes litt med å få de løs fra pakningen, men fikk de av til slutt! Bilen sto uten toppdeksel i to timer eller noe sånt. Så skulle de nye toppdekslene monteres, og dette jikk greit. Etter at jeg var ferdig, startet jeg opp motoren, og den jikk som normalt. Lot den stå å gå seg god å varm på tomgang, før jeg stoppet den, men i det jeg skulle stoppe, så jeg at oljetrykksmåleren var helt nede! Jeg synes dette var rart! Har ikke kommet opp noen varsellampe for lite olje, eller noe slikt, og motorn gikk som normalt. Jeg åpnet oljepåfyllingen og stakk fingern nedi kamakslingen, og der var det varm olje. Startet den etter en stund, og lot den gå seg varm da også. Er det bare feil med instrumentet som måler oljetrykket, eller kan det være alvorligere feil? Å har toppdekslene noe med denne måleren å gjøre? Hva kan være årsaken til dette?
På forhånd, takk
På forhånd, takk

Vedlegg
Kopi av Motorrum.JPG (36.38 kiB) Vist 551 ganger
09' Toyota Hilux 3.0 Automat SR+
06' Toyota Hilux Arctic Trucks 37'' *Solgt*
95' Toyota Celica GT-Four ST205 *Solgt*
94' Toyota Hilux 2,4D 4x4 33'' *Solgt*
92' Toyota Celica GT-4 Carlos Sainz 1956/5000 *Solgt*
88' Toyota AE92L Corolla GT-i 16V *Solgt*
06' Toyota Hilux Arctic Trucks 37'' *Solgt*
95' Toyota Celica GT-Four ST205 *Solgt*
94' Toyota Hilux 2,4D 4x4 33'' *Solgt*
92' Toyota Celica GT-4 Carlos Sainz 1956/5000 *Solgt*
88' Toyota AE92L Corolla GT-i 16V *Solgt*