TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dyser??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #173534  av Andy_Celica

Jeg var nettopp ute å titta på bilen, den brua som går forran ic for å støtte opp fangeren forran, hadde 3 dyser som peket mot ic, fulgte slangen og det var kobla på en pumpe på spylevesketanken, som gikk ut til disse, har hørt at det kun er wrc modellen som har disse, men åssen brukes de? hvem knapp inne i bilen skal jeg trykke på osv?

Noen som har peiling?

PÃ… forhand takk :D

#173540  av GT4 CS

I min bil kobblet jeg om slangene, slik at lyktespylerne ikke virker mer. Bruker bare knappen til lyktespyleren da selvfølgelig

#173543  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:I min bil kobblet jeg om slangene, slik at lyktespylerne ikke virker mer. Bruker bare knappen til lyktespyleren da selvfølgelig
oki, men siden det kommer sånn regner jeg med at det må være en knapp et sted!

#173551  av kaimagne

#173553  av Andy_Celica

Men det stod fortsatt ikk ehvem knapp du styrer dysene med, eller om de går på temeraturer osv!

#173556  av kaimagne

Det finnes ingen knapp, det er bare slik at et visst antall av en bil må være produsert for at den skal bli homologisert, altså godtatt som serieprodusert bil. Derfor ble det produsert 2500 av Carlosutgaven, for å få toppmontert IC osv, slik at de kunne bruke den i rally. Det samme gjelder for halvparten av de 205'ene som ble produsert, altså 2500 i en "wrc"-utgave og andre halvpart "vanlig".

Men for å få den godkjent så ble det aldri nødvendig å montere styresystem for dette, slik at de bare installerte dysene og rør, og dermed var det lov å bruke vannkjøling direkte på radiatoren i WRC-løp, siden 205 WRC hadde det installert fra før. At man da kjørte på med mye kraftigere dyser og skikkelig kjøletank, brydde man seg ikke så mye om... ;)