TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bestillte deler fra dcdezign ( England)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #173797  av Corolla GT

Har bestillt noen deler fra http://www.dcdezign.com til MR2en og de har sendt pakken med noe som heter http://www.business-post.com.
Pakken ligger i Norge nå, men har søkt opp på posten og de sier de ikke har noe der som er innregistrert på meg der, og slik står det på der jeg kan sjekke ut hvor pakken er :

Default:
Euroad 518 (D)
Current:
EUROAD- NORWAY

Noen som vet om Euroad er et slags firma eller noen som har vært borti liknende før... ?

#173806  av ErikG

Du får nok enten en telefon eller ett brev med hentested og tid.

#173812  av Corolla GT

Ok..
Men tenkte at det kunne vært et sted der jeg kunne ringt å hørt hvordan det gikk med fortolling, pris osv.

Det ordner seg nok, men har ventet en stund, så det hadde vært greit om det hadde dukket opp noe snart... :)

#173821  av jumbo

Høres ut som et helt vanlig budfirma egentlig... de fortoller etc for deg så ingenting å bekymre seg for

#173823  av Corolla GT

Ok, har bestillt endel fra USA før, men der brukte de DHL noe som var veldig kjapt og greit...

Men pakken ble sendt fra England ( Birmingham) den 11 mai, så det burde vel skje noe snart... ?

#175126  av kake

Fått pakka ennå ? Har også pakke som er sendt fra dcdezign, og nå har det gått en uke.

#175355  av Corolla GT

Hei, fikk pakka i går, eneste problemet var at den var ekstremt dårlig pakket, en 5-åring kunne gjort en bedre pakkejobb. :roll:

Skal sende en mail til dem....

#175362  av predator

Corolla GT skrev:Hei, fikk pakka i går, eneste problemet var at den var ekstremt dårlig pakket, en 5-åring kunne gjort en bedre pakkejobb. :roll:

Skal sende en mail til dem....
Noe skade på varene da eller?

#175363  av Corolla GT

Kun noe småbulker som ikke er synlige når den sitter på bilen, og et eksosfeste var litt bøyd...

Har sendt mail, så jeg får se om jeg får svar.
 #175505  av lauby_f

litt off topic. beklager for det.. hvordan er det å bestille fra england? hva må man legge til i prisen liksom?? jeg hadde tenkt til å kjøpe noe deler fra fensport.com.. blir det masse ekstra avgifter/toll som må betales?
lusrte også på og bestille noe fra danmark, men gjelder det samme her? :roll:

#175530  av aneriks

du må betalen 25% moms

#179415  av kake

Følger opp denne tråden litt, da jeg også har en pakke i bestilling fra "firmaet" som kaller seg Dcdezign.

Noen som vet hvilket fraktselskap Euroad er ? Iflg. avsender er det det firmaet heter i Norge. Jeg finner ingenting om det. Pakken skal ha gått ut av England fra Birmimgham 26.mai så den burde jo vært hos meg nå.

#179443  av Corolla GT

Hei, pakka de ligger mest sannsynligvis på postens tollager.
Fikk opp akuratt det samme selv når jeg bestillte, og ringte da til posten som igjen satte meg over til postens tollager.

Så tror du burde prøve det.
( Når de sendte det til meg hadde de glemt avs. adresse, så jeg måtte vise en "kvittering for hva jeg hadde kjøpt")

#179445  av kake

Corolla GT skrev:Hei, pakka de ligger mest sannsynligvis på postens tollager.
Fikk opp akuratt det samme selv når jeg bestillte, og ringte da til posten som igjen satte meg over til postens tollager.

Så tror du burde prøve det.
( Når de sendte det til meg hadde de glemt avs. adresse, så jeg måtte vise en "kvittering for hva jeg hadde kjøpt")
Har ringt idag både posten, postens tollager, gls, nor cargo, dph og tollpost. Ingen av de hadde noen pakke til meg, og ingen hadde hørt om Euroad før. Har søkt litt i etterkant på google osv og det nærmeste jeg kommer er et lastebilselskap etablert i Nederland.

Men jeg kan jo alltidvis ringe posten en gang til. Jeg oppga både trackingnummeret fra Business post samt navn og adresse, men de fant ingenting på det. Oppga du noe mer enn det ? Eller hvordan fant de egentlig pakka på postens tollager ? Prata med ei hyggelig dame der som undersøkte litt nemlig, men hu fant ingenting.

#179577  av Corolla GT

Hei, står det på trackingen at pakka er ankommet norge eller. ?

Står det noe som dette på trackingen på din ?

http://www.business-post.com/scripts/ws ... 6010667153

Jeg måtte oppgi mitt eget navn på Postens tollager og der fant de en pakke som tilhørte meg..

Jeg gjorde ikke noe mer enn det.