TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Data Sprut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #174066  av CelicaST205

Skal kjøpe meg data sprut av en eller anna type og lurer på om noken har gode eller dårlig erfaring å dele?
Veit det er diskutert før men det er vell meir utprøvdt no

#174074  av sindrejl

anbefaler sterkt powerFC.. kommer "ferdig" programmert fra fabrikk, mao du kan plugge ut gamle ecu, kople inn nye, kjøre til noen som kan å tune og gjerne med rulle og tune den mer optimalt. Mappet ifra fabrikk er kjent for å være faktisk litt bedre enn originalt, men kjører litt tykt for å sørge for at motoren ikke går sund.

#174108  av CelicaST205

OK.
Takker.
Kor har du kjøpt powerFC'en din og kor mykje kom det på med maping?

#174109  av Andy_Celica

CelicaST205 skrev:OK.
Takker.
De selger den på bjørnstad bil, og der mapper den den også, de tar 2000 kr for benkning og 950 kr timen, for å mappa den, prisen kommer ann på ossen du vil mappe den osv, skal du ha maks ut av motoren må de drive på lenge for å få alt til å stemme, skal du bare ta ut litt ekstra går det fortere for da har de jo sikkerhetsmarginer.

Men tror også du får kjøpt power fc på ebay for ca 5000 kr + frakt og mva inn til norge.

På bjørnstad bil koster den vel ca 9000 kr

http://www.bjornstadbil.no

#174111  av CelicaST205

Den power FC er plug & play sant?
Vil helst ha det for viss det går til helvette er
det berre å sette i den gamle igjenn.
PÃ¥ ebay fann eg den til 1100$

#174113  av Andy_Celica

Ja power fc er rein plug an play.

#174120  av sindrejl

Andy_Celica skrev:
CelicaST205 skrev:OK.
Takker.
De selger den på bjørnstad bil, og der mapper den den også, de tar 2000 kr for benkning og 950 kr timen, for å mappa den, prisen kommer ann på ossen du vil mappe den osv, skal du ha maks ut av motoren må de drive på lenge for å få alt til å stemme, skal du bare ta ut litt ekstra går det fortere for da har de jo sikkerhetsmarginer.

Men tror også du får kjøpt power fc på ebay for ca 5000 kr + frakt og mva inn til norge.

På bjørnstad bil koster den vel ca 9000 kr

http://www.bjornstadbil.no
stemmer det.. du kan også kjøpe den fra greenline.jp.. de er seriøse og billige, men har lang frakttid

#174122  av CelicaTurbo

Vær obs på at den er en en spesiell versjon av PowerFC'en som er plug&play for st205 som koster noe mer. Dette er "AP-Engineering" sin custom versjon av Apexi PowerFC, selges både på ebay og greenline og hos andre. Det er i utgangspunktet en del modeller som Apexi ikke har lagt støtte til, men har satt ut denne virksomheten til AP-Engineering istedet. De tar da en PowerFC ment for 93+ MR2 Turbo og modifiserer denne slik at den passer wiring i ST205 og styrer intercoolerpumpen på en skikkelig måte. Tilsvarende er det en versjon for -93 MR2 Turbo som støtter bruk av orginal luftmengdemåler eller bruk av orginal 2. gen trykksensor.

Den vanlige PowerFC som er produsert for 93 og nyere MR2 Turbo er vesentlig billigere og det er ganske enkelt å få denne til å fungere på st205, men noe wiring må flyttes og pumpen til IC må styres på et annet vis.

#174168  av sleeper

regner med at du kommer til og gå for apexi, men jeg og en del kammerater kjører med autronicgo det funker yppelig! :D

#174173  av CelicaGT

sleeper skrev:regner med at du kommer til og gå for apexi, men jeg og en del kammerater kjører med autronicgo det funker yppelig! :D
Autronic ligger vel litt høgre i pris???

#174183  av sleeper

ja, det ligger nok litt over i pris.. (mellom 11.k til 15k komplett med alt du trenger!)

#174406  av CelicaST205

Veit ikkje heilt ka eg går for.
Har hørt veldig mykje bra om Megasquirt.
Billig, funke bra, har alt og enkel montering.
kan ikkje bli bedre det :D :D :D

#174453  av sleeper

CelicaST205 skrev:Veit ikkje heilt ka eg går for.
Har hørt veldig mykje bra om Megasquirt.
Billig, funke bra, har alt og enkel montering.
kan ikkje bli bedre det :D :D :D
er vel en del mere jobb og få det til og funke en andre sprut.. (må sette sammen print plater og lodde ledninger til disse...)

#174525  av CelicaTurbo

er ganske billig med megasquirt ja men plug&play er det ikke akkurat, spesiellt tenning er et problem å få til på våre motorer. Løsningen er som regel å bytte til Ford EDIS tenningssystem med kranksensor og hele pakken, eller fikse en slik løsning som Firewalk her på forumet har ordnet på sin MR2 ;) Kostnadene for å få det til å fungere bra kan fort overstige kostnadene ved dyrere system, med mindre man vet hva man gjør :)