TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifte bremserør pÃ¥ Celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #174178  av evneveik

Noen her inne så har erfaring med å skifte bremserør på en T182?
Tenkte å kjøpe en kveil på biltema og presse koblinger på selv, men vet ikke hva slags gjenger jeg skal ha til koblingene, noen som vet? :roll:
Lurer også på om rørene går over bensintanken eller andre ting som kan gjøre monteringen knotete :evil:
På forhånd takk :D

#174199  av Fred

spørs litt hvem av røra det er, men er det de lange som går fra motorrommet til bakhjula, så går vel de over tanken ja. =knotete. Ikke begynn hvis du ikke har tilgang på løftebukk... Det går, men blir nok litt banning da...

#174205  av evneveik

Fred skrev:spørs litt hvem av røra det er, men er det de lange som går fra motorrommet til bakhjula, så går vel de over tanken ja. =knotete. Ikke begynn hvis du ikke har tilgang på løftebukk... Det går, men blir nok litt banning da...
Har desverre ikke tilgang til løftebukk, har bare sånne "biltema" bukker.
Men jeg har vel ikke noe annet valg enn å krype under å se etter, lurer litt på å kjøpe bremserørsett fra mekonomen, koster vel en 1000kr og da sparer jeg mye arbeid og så går det vel opp i opp med tanke på verktøy jeg må kjøpe.
Skifter alle rørene når jeg først er igang.
Kan vel umulig ta mer enn en dag om jeg bare har den på småbukker :roll:
Største problemet jeg frykter er å måtte knote med fastrustede gjenger og slikt :evil:

#174372  av evneveik

Ikke noen som vet hva slags gjenger det er på koblingene? :roll:

#174379  av tojo

Tror gjengene er M10x1.

#174401  av evneveik

tojo skrev:Tror gjengene er M10x1.
Kan sikkert stemme det, men hvor lange må de være?

#174411  av tojo

evneveik skrev:
tojo skrev:Tror gjengene er M10x1.
Kan sikkert stemme det, men hvor lange må de være?
Like lange som di orginale, 15-20mm ca.