TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• styling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #174222  av Pitchyou

hei har nå kjøpt meg mr2 og siden den trenger ett lite strøk lakk skal jeg ta stylinga med det samme...

noen som vet hvordan passformen på disse greiene her:

hekk:

http://www.joy-tuning.de/sklep/product_ ... cts_id=349

front og sjørt:

http://www.andysautosport.com/product/d ... v=vmd00408

er veldig usikker på spoiler! kom med forslag... har sett litt på denne: http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=349

men er litt usikker på hvordan den vill passe med resten av stylingen...

andre ting jeg vurderer:

94 baklykter
hvite blinkers...
low rise lykter...

sveise eksos anlegg med 2 stk hks carbon potter ved siden av hverandre på midten... noe i den du som bildet, men med større potter/endestusser...
Vedlegg
modena.jpg
modena.jpg (80.45 kiB) Vist 926 ganger
 #174234  av Larsen

Andread skrev: noen som vet hvordan passformen på disse greiene her:

hekk:

Der kan vel jeg si litt ettersom jeg er den eneste som har sånn bakfanger(etter hva jeg vet). Passformen var ok men ikke mer enn det. Min er litt skjev men det er vanskelig å se hvis du ikke vet om det. Eller så var den veldig lett å lakkere. Den trengte kan sparkel i noen av skjøtene eller så var den veldig lett å lakkere. Leveranse fro joy tunning var svært kjapt ( Bestilte på Torsdag og fikk den tirsdag) og ikke noe å klage på servicen.
sveise eksos anlegg med 2 stk hks carbon potter ved siden av hverandre på midten... noe i den du som bildet, men med større potter/endestusser.
Syns personlig det ikke ser noe fint ut. Liker best eksosen ut på hver side jeg.
Vedlegg
IMG_0263.jpg
IMG_0263.jpg (292.82 kiB) Vist 927 ganger
 #174329  av Pitchyou

Larsen skrev:
Andread skrev: noen som vet hvordan passformen på disse greiene her:

hekk:

Der kan vel jeg si litt ettersom jeg er den eneste som har sånn bakfanger(etter hva jeg vet). Passformen var ok men ikke mer enn det. Min er litt skjev men det er vanskelig å se hvis du ikke vet om det. Eller så var den veldig lett å lakkere. Den trengte kan sparkel i noen av skjøtene eller så var den veldig lett å lakkere. Leveranse fro joy tunning var svært kjapt ( Bestilte på Torsdag og fikk den tirsdag) og ikke noe å klage på servicen.
sveise eksos anlegg med 2 stk hks carbon potter ved siden av hverandre på midten... noe i den du som bildet, men med større potter/endestusser.
Syns personlig det ikke ser noe fint ut. Liker best eksosen ut på hver side jeg.
hmm syns no den bakfangeren er en av de råeste til mr2 var ikke så værst med "vanlig" eksos heller... men har iallfall lyst på carbon potter:D
men hvis det ikke er så utrolig mye tillpassing så bestiller jeg nok den bakfangeren...

noen med bomex som vill fortelle hvordan det var å montere?

#176205  av Toi1

Det ble ikke noe link på oss. Den er bare inn på oversikten over produsenter. Du må kopiere direkte fra linken du har tenkt å trykke på.
Personlig ville jeg gått for enten TRD 2000GT rundt hele eller border rundt hele. Ask funker også ganske fett

#176360  av Larsen

Takakaria er vist svært gode, men regn med dyr frakt. Hadde planer om å bestille border kit derifra, men frakta var dyrere enn selve stylinga.

#176373  av Pitchyou

Toi1 skrev:Det ble ikke noe link på oss. Den er bare inn på oversikten over produsenter. Du må kopiere direkte fra linken du har tenkt å trykke på.
Personlig ville jeg gått for enten TRD 2000GT rundt hele eller border rundt hele. Ask funker også ganske fett
så det no! var iallfall link til border settet! syns den karbon vingen var utroli stili...

ark og trd var jo widebody... det er vel ganske vanskeli å få på...

#176377  av Pitchyou

Larsen skrev:Takakaria er vist svært gode, men regn med dyr frakt. Hadde planer om å bestille border kit derifra, men frakta var dyrere enn selve stylinga.
var frakta dyrere en selve styling kittet? da er det jo billigere å få sendt en bil fra japan :shock:

#176389  av Toi1

bare å finne en erfaren oppretter som jobber svart. helst lastebil-oppretter. de drver MYE med glassfiber. Lærern min på strømmen er det :P

#176412  av Larsen

Andread skrev:
Larsen skrev:Takakaria er vist svært gode, men regn med dyr frakt. Hadde planer om å bestille border kit derifra, men frakta var dyrere enn selve stylinga.
var frakta dyrere en selve styling kittet? da er det jo billigere å få sendt en bil fra japan :shock:
Blir sånn circa priser men jeg skulle betale 3600 for fronten (uten mva.) og 4000 kr for å få den fraktet.

#176503  av Pitchyou

hmm blir det nokk lit mer for hele settet...

#176508  av cameleon

Det kommer helt an på hvilken måte du ønsker å frakte varen på da. Personlig velger jeg alltid EMS. Tar litt i underkant av ei uke fra de sender til man leverer. Og spesielt dyr frakt på EMS er det ikke. Personlig har jeg bestilt relativt mye i gangen. Både varer for 10, 20 og 30.000, og frakta har da kommt seg på alt fra en 1500,- til en 3000,- Da jeg tidligere bestilte borderkit derifra så var det inkludert en god del andre varer. Og jeg bestilte absolutt alt på den lista fra border utenom vingen. Ellers var alt resten med. Og totalt sett så kom det seg da med EMS på litt i underkant av 3200NOK. :wink: Og det er ikke mye penger når man må kjøre to turer med postbilen for å få alt på døra :lol:

Dere må også huske på at takakaira også oppgir på Invoicen at varen de sender er på en samlet verdi av 9500Yen. Og i lengden så er det en god del penger å spare bare med tanke på det.

#176601  av Pitchyou

cameleon skrev:Det kommer helt an på hvilken måte du ønsker å frakte varen på da. Personlig velger jeg alltid EMS. Tar litt i underkant av ei uke fra de sender til man leverer. Og spesielt dyr frakt på EMS er det ikke. Personlig har jeg bestilt relativt mye i gangen. Både varer for 10, 20 og 30.000, og frakta har da kommt seg på alt fra en 1500,- til en 3000,- Da jeg tidligere bestilte borderkit derifra så var det inkludert en god del andre varer. Og jeg bestilte absolutt alt på den lista fra border utenom vingen. Ellers var alt resten med. Og totalt sett så kom det seg da med EMS på litt i underkant av 3200NOK. :wink: Og det er ikke mye penger når man må kjøre to turer med postbilen for å få alt på døra :lol:

Dere må også huske på at takakaira også oppgir på Invoicen at varen de sender er på en samlet verdi av 9500Yen. Og i lengden så er det en god del penger å spare bare med tanke på det.
hørtes jo betryggende ut:) var det mye mas å få på det border kittet?

#176611  av cameleon

Andread skrev:
cameleon skrev:Det kommer helt an på hvilken måte du ønsker å frakte varen på da. Personlig velger jeg alltid EMS. Tar litt i underkant av ei uke fra de sender til man leverer. Og spesielt dyr frakt på EMS er det ikke. Personlig har jeg bestilt relativt mye i gangen. Både varer for 10, 20 og 30.000, og frakta har da kommt seg på alt fra en 1500,- til en 3000,- Da jeg tidligere bestilte borderkit derifra så var det inkludert en god del andre varer. Og jeg bestilte absolutt alt på den lista fra border utenom vingen. Ellers var alt resten med. Og totalt sett så kom det seg da med EMS på litt i underkant av 3200NOK. :wink: Og det er ikke mye penger når man må kjøre to turer med postbilen for å få alt på døra :lol:

hørtes jo betryggende ut :) var det mye mas å få på det border kittet?
sideskjørta passa perfekt. samme gjorde bak splitterne. Frontfangeren var det bare litt strev med å få på. men ikke noe spesiell tilpassing dog. Men siden de sideskjørta etter å ha blitt tatt av igjen, ble påkjørt av en traktor...jepp dette er fakta.. long story hehe. så det er mulig jeg kommer til å gå for et annet kit. men men. time will show :wink:
Kittet var i alle fall ikke noe mas med. Type siesta jobb hehe.