TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Derfor bruker man ikke Shell olje!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #175194  av ErikG

Har vel vært litt gnien og hatt litt for lett tilgang på Shell olje siden vi brukte det på jobben før. Men nå, når jeg har åpna motoren så angrer jeg litt på bruken av Shell olja :cry: Olja kokser seg litt og blir liggende nesten som jord rundt i motoren! Bilde taler for seg selv!
Vedlegg
DSC00097.JPG
DSC00097.JPG (335.62 kiB) Vist 992 ganger

#175217  av sindrejl

oi :shock: rengjøringsprosjekt ja

#175221  av Fred

dette var med oljeskift intervall??? hva da?

#175224  av ErikG

Jeg har vel bytta olje for maks hver 5000. Blir bruk av bremserens og delevaskern på jobben så håper jeg det meste forsvinner!! Kan jo være den var sånn før jeg kjøpte bilen også, men har sett andre biler med samme olje og samme resultat. På jobben som er Toyota merkeverksted har vi endelig byttet til mobile1 olje. Regner med den olja skal være bedre!

#175232  av sleeper

satan i H.....
for et syn... har aldri brukt shell olje, og kommer nok ikke til og teste det etter dette bildet.. :shock:

hva har du hatt av oljekjøling på denne motoren da?

#175236  av ErikG

Har ikke hatt noe problem med oljekjølingen. Har skiftet olje såpass ofte at det ikke har vært noe problem. Olja har som oftest vært ganske rein når den har blitt tappet. Blir lang vask i delevaskeren i morra!!

#175241  av sleeper

har du kjørt med org oljekjøler?

for og være sikker så ville jeg gått over oljekjøleren og kontrolere at det ikke er noe galt med den... (at termostaten inni der funker som den skal og at den ikke er tett..)

#175245  av ErikG

jepp, skal gjøre det. Takk for tipset. Hvor mange grader skal den åpne ved?

#175254  av Andy_Celica

59(600,44) står det på den til st205 ihvertfal

#175256  av ErikG

hæ? 59 grader? I boka står det bare at man skal trykke den inn eller visuell inspeksjon :cry:

#175262  av sleeper

grunnen til at jeg nevte det var fordi jeg solgte den org oljekjøleren min til en kar for noen mnd siden.
og hans var potte tett... (så det er ikke sikkert olja er så sinnsykt dårlig hvis du ikke har kjøling på olja di! :wink: ')

#175305  av Andreazz

Hvordan Shell olje brukte du?
10W60 Racing oljen?

#175356  av hmsilset

Altså..Olje kjøper man på Felleskjøpet! 8)

#175441  av sleeper

hmsilset skrev:Altså..Olje kjøper man på Felleskjøpet! 8)
hm.. høres ikke helt trykt ut.. trur ikke jeg hadde puttet det på celica`n min...?