TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blinkende lampe i ac knapp

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#175277  av Andy_Celica

hvis den er tom for gass, må du bygge om/gjøre om ac systemet ditt.

#175281  av Andy_Celica

har du skjekka kontaktene rundt ac kompressoren osv? veit det sitter en kontakt på ac systemet over bensinfilteret i motoren på høyre side, og en kontakt på selve kompressoren, skjek at disse sitter bra, eller så kan det hende at den kontakten som sitter bak den som styrer ac har blitt litt løs, kan egentlig være mye små feil, etter alt du veit kan lyspæra ha dårlig kontakt.

#175471  av CelicaGT

Andy_Celica skrev:har du skjekka kontaktene rundt ac kompressoren osv? veit det sitter en kontakt på ac systemet over bensinfilteret i motoren på høyre side, og en kontakt på selve kompressoren, skjek at disse sitter bra, eller så kan det hende at den kontakten som sitter bak den som styrer ac har blitt litt løs, kan egentlig være mye små feil, etter alt du veit kan lyspæra ha dårlig kontakt.
Skal sjekke dei kontaktane.
Skal ha bilen på bukk og sjekke at alt er tett etter motoroverhalinga.
Visst eg skrur av vifta og skrur den på igjen, går det ca 10 sekund før lampa begynner å blinke igjen. Eg tviler på det er på baksida av panelet det er feil, da dette funka fint før motoroverhalinga.
btw, røra til ac vart ikkje løst da motoren var ute.

#175475  av Eliaz

Bilen min gjør det samme når motoren ikke er igang. Kompressoren er i orden?

#175546  av CelicaGT

Sjekka litt no. Visst bilen går og eg skrur av vifta og skur den på igjen med ac på. Da høyrest det ut på motorgangen at ac kompressoren jobba. Den jobba like lenge som lyset til ac er på. Når lyset begynner å blinke forandrer lyden i motoren seg. Nett som kompressoren slutta... Litt dårlig forklart... :-)