TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BruksomrÃ¥der for min 3S-GE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #19319  av Bjørni

I vinter skal jeg overhale og fikse opp min 1991 3S-GE motor. Hadde igrunn tenkt å bruke den i en bilcross- bil. Noen som vet hvilke biler (toyota) som hadde vært enklest å montert denne motoren i? Kan nok bli litt problematisk, men hva skulle vi gjort uten problemer? :D

#19339  av CelicaTurbo

bilkross? skal du ødelegge den flotte motoren? :shock: Men, du ønsker vel bakhjulstrekk da eller? Og en billig bil som du ikke trenger å være redd for å bulke.. eh, finnes det noen slike toyotaer? Eneste jeg kan tenke på er Corolla GT/Levin osv..

#19345  av Erlend

Corolla GT(i) og Carina E GTI ville nok vært de bilene bortsett fra MR2 og Celica som hadde vært enklest å montere motoren i tror jeg :)

#19379  av CelicaGT

Vil seie det er best å ha ein bakhjulstrekk i bilcross. Har sjøl ein Ascona med Volvo motor som funker bra....

Carina GTi går med 3s-ge motor.. 156hk

#19401  av Erlend

Ja, klart...leste feil. Trodde du hadde en 3S-GTE som du skulle transplantere jeg. Nei, da ville jeg tenkt på Corolla GT (AE86)...den har jo bakhjulstrekk den? Ellers er det ikke mye å velge mellom tror jeg... AE86 kjører jo med 4AGE originalt, så blir vel ikke mer stress å putte den nedi der enn det 3SGTE til MR2 mk1-prosjektet som planlegges her på forumet.

#19467  av chris

Ulempen med bilkross er at man er nødt å selge bilen til en gitt pris, om noen har lyst å kjøpe.. Så å kaste bort en 3S-GE på det? :?

#19472  av CelicaTurbo

stemmer det ja.. 7000,- ikke sant? Hva med å gå opp en klasse da?

#19475  av chris

CelicaTurbo skrev:stemmer det ja.. 7000,- ikke sant? Hva med å gå opp en klasse da?
Veit ikke hvordan forskjellen er mellom klassene.. Men surt å selge en bil med 3S-GE motor for 7000 i hvert fall...

#19489  av Bjørni

8000,- her i distriketet hverfall, men jeg er helt med på hva dere mener.
Jeg bare vurderer litt frem og tilbake...
Å gå opp en klasse blir ikke aktuelt enda, det er "rallycross nasjonal", da snakker man hvertfall 200hk og oppover, en meget mye dyrere klasse enn "vanlig" bilcross. Pluss jeg har ikke kjørt så mye bilcross fra før så jeg trenger litt trening.
bilkross? skal du ødelegge den flotte motoren?
Hva skal jeg med den? den står jo bare der, kunne vært morsomt å kunne bruke den til noe :D

#19490  av Bjørni

chris skrev:Ulempen med bilkross er at man er nødt å selge bilen til en gitt pris, om noen har lyst å kjøpe.. Så å kaste bort en 3S-GE på det? :?
Er jo alltid mulig å kjøpe den tilbake ved neste løp :D :D
Hvis da ikke eieren har brukt motoren til noe fornuftig som å sette den i en vanlig bruksbil :D

#19496  av CelicaTurbo

tror den motoren er kjekk å ha jeg, hvis du virkelig ønsker å bli kvitt den er den verdt mer alene enn den er i en bilkrossbil. Kjøp deg heller en annen bilkrossbil da som er ferdig rigget med bur og som er så herjet at du ikke trenger å være redd for den :)

Det er kanskje ikke så mange som vil kjøpe en 3S-GE motor men noen må det vel være som er interessert i det, enten for prosjekt eller for å bytte ut sin egen slitne 3S-GE..

#19509  av CelicaGT

Selg motoren til memo, han ville vel ha ny motor, visst han ikkje vil overhale sin gamle....

#19820  av bose

Reserve-motor til bilen din?Selge den?Som sakt.Mye du kan bruke den til.
Det ville vært synn å sløse vekk en så flott motor :(

#19824  av Amund

du kan jo putte den i bilen din bose?! :twisted:

#19841  av bose

Bare sett igang :twisted: Jeg skal passe godt på den jeg vettu :D