TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo problem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #175730  av toyota_mr2

jeg kjørte ut på motorveien i dag så syns jei jeg fik en rar lyd akurat som om de er hul i exausten på en sugemotor åg så har jei nesten ikke lade trykk den slder 0.7 på høyt turtal men normalt så lader den 1.0 noen som har anelse va som er galt??

#175732  av Andy_Celica

kan være en pakning som er defekt. mener CS her på forumet hadde samme problem, send ham en pm!

#175808  av toyota_mr2

jo takk for se skal spør han men jei sjeket lit påturboen å tok en tur når jei kjørte på motor veien så forsvant liden åg plutselig kom trykke tilbake merkelig noen som har hørr eler vert borti noe lignende.
noen som har et bra verksted å levere turboen inn til åverhaling??

#175814  av Master

Er trykket originalt stillt? Har du noe ettermontert turbotrykksmåler?

Har du deaktivert T-VSV?

#175840  av toyota_mr2

jeg har montert sån jeg kan stile tryke med å downpipe så jei kjører på 1.0 bar va er T-VSV??

#175877  av Master

Hvis du har montert justerbart turbotrykk må du deaktivere t-vsv.

T-VSV er turbo vakuum switching valve. Den gjør at MR2 har to forskjellige ladetrykk originalt. En på ca 0.2 - 0.3 bar mindre enn den andre

Dette styres bla av hvor varm motoren er, hvor kald innsugslufta er osv osv.

Denne må deaktiveres når du kjører annet enn uoriginalt trykk!

les her: http://www.mr2oc.com/showthread.php?s=&threadid=49

#175908  av toyota_mr2

vis de er den fjulcut tingen så har jeg jort noe med den

#175975  av Master

Det er ikke fuel cut'en. Det er T-vsv som sagt. Hvis den fortsatt er aktiv vil den kunne justere trykket ditt opp og ned som den selv vil etter forholdene.

Jeg har ikke deaktivert min selv, så noen andre får komme med innspill på hvordan dette gjøres.

#176117  av toyota_mr2

oki takk for hjelpen vertfal

#176119  av Andy_Celica

T-vsv er den slangen som går fra motor og inn i ws klokka på turboen. kapp denne i 2 og plomber begge enden, med f.eks en skrue med en slangeklemme på!

Da vil den ikke justere seg selv!