Side 1 av 1
turbo problem
Legg innLagt inn:24 mai 2006 21:00
av toyota_mr2
jeg kjørte ut på motorveien i dag så syns jei jeg fik en rar lyd akurat som om de er hul i exausten på en sugemotor åg så har jei nesten ikke lade trykk den slder 0.7 på høyt turtal men normalt så lader den 1.0 noen som har anelse va som er galt??
Legg innLagt inn:24 mai 2006 21:05
av Andy_Celica
kan være en pakning som er defekt. mener CS her på forumet hadde samme problem, send ham en pm!
Legg innLagt inn:25 mai 2006 01:24
av toyota_mr2
jo takk for se skal spør han men jei sjeket lit påturboen å tok en tur når jei kjørte på motor veien så forsvant liden åg plutselig kom trykke tilbake merkelig noen som har hørr eler vert borti noe lignende.
noen som har et bra verksted å levere turboen inn til åverhaling??
Legg innLagt inn:25 mai 2006 02:37
av Master
Er trykket originalt stillt? Har du noe ettermontert turbotrykksmåler?
Har du deaktivert T-VSV?
Legg innLagt inn:25 mai 2006 11:13
av toyota_mr2
jeg har montert sån jeg kan stile tryke med å downpipe så jei kjører på 1.0 bar va er T-VSV??
Legg innLagt inn:25 mai 2006 13:56
av Master
Hvis du har montert justerbart turbotrykk må du deaktivere t-vsv.
T-VSV er turbo vakuum switching valve. Den gjør at MR2 har to forskjellige ladetrykk originalt. En på ca 0.2 - 0.3 bar mindre enn den andre
Dette styres bla av hvor varm motoren er, hvor kald innsugslufta er osv osv.
Denne må deaktiveres når du kjører annet enn uoriginalt trykk!
les her:
http://www.mr2oc.com/showthread.php?s=&threadid=49
Legg innLagt inn:25 mai 2006 16:40
av toyota_mr2
vis de er den fjulcut tingen så har jeg jort noe med den
Legg innLagt inn:25 mai 2006 22:32
av Master
Det er ikke fuel cut'en. Det er T-vsv som sagt. Hvis den fortsatt er aktiv vil den kunne justere trykket ditt opp og ned som den selv vil etter forholdene.
Jeg har ikke deaktivert min selv, så noen andre får komme med innspill på hvordan dette gjøres.
Legg innLagt inn:26 mai 2006 18:24
av toyota_mr2
oki takk for hjelpen vertfal
Legg innLagt inn:26 mai 2006 18:27
av Andy_Celica
T-vsv er den slangen som går fra motor og inn i ws klokka på turboen. kapp denne i 2 og plomber begge enden, med f.eks en skrue med en slangeklemme på!
Da vil den ikke justere seg selv!