TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demontering av lykter pÃ¥ T18

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176106  av RejecteD

Driver å skal sote lyktene mine. Men tenkte jeg skulle demontere lyktene først. Noen som vet hvordan man gjør dette? Har strevd en del, fant en skjult skruer på hver lykt, lykta ble litt løsere men ser fortsatt ut som den sitter i noe.

Noen som har peiling på dette?

#176118  av kennethx

du snakker om lyktene bak ta tenker jeg?

Det står faktisk i brukerhåndboken til bilen. Husker at du må vippe ut blinklyset bl.a.

#176120  av Andy_Celica

det sitter vel et par skruer i bagasjerommet på bilen, ta av det trekket der og du ser sikkert et par muttere!

#176134  av RejecteD

Fikk ikke med noen brukerhåndbok :S tenkte jeg skulle kjøpe meg en. Ja glemte det, baklyktene :P
Men finner noen muttere bakpå der men de sitter ikke i lyktene, ser ut som de sitter i skjermen eller noe. At det skal være så vanskelig :S På Gamle corollan var det bare å skru ut 2 skruer så var lykta ute :P

#176411  av RejecteD

Sliter fortsatt med å få av lykta :x
Er det denne klipsen som vises på bilde som skal ut? Om det er det, hvordan får jeg den ut? Sitter bom fast, prøvd å klemme den sammen osv, men funker ikke :x
Vedlegg
Klipsen
Klipsen
P1060097.JPG (326.4 kiB) Vist 668 ganger

#176423  av ST182

hvis jeg ikke husker helt feil nå, så skal du ikke løsne den klipsen der.
Det sitter en slags metall stang på selve lykta som sitter i det klipset der.
Når du drar i lykta så vil den slippe tak i klipset.

Du har løsna skruen som sitter på toppen av lykta, under det lille firkanta plast dekslet? Og skruen som sitter under det riffla dekslet ved blinklys delen?

litt knotete forklart men...

kenneth

#176424  av RejecteD

Jeg har løsna den som sitter under det lille plastlokket ja, men ikke den som sitter under blinklys dekslet, får det ikke helt av. Går ut og prøver nå =)
Takk for svaret

#176433  av RejecteD

Da fikk jeg det til! Tusen takk =)