TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Familiebil?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #176258  av Andy_Celica

Her er et direkte utsagn av hva som er blitt skrevet på http://www.tscn.no om Celica og ts-ogn!
Andy_Celica skrev:

Er ts-ogn useriøst? Jeg er super fornøyd med ts-ogn, poster jeg noe får jeg svar nesten med en gang, mange folk som sitter på veldig stor kunnskap der inne.

ikke for å fornærme noen, men er det et forum som er useriøst er det nok dette ja, jeg har lest igjenom noen poster og dette stedet er jo helt kaos.
Dere trenger ts-ogn men dere er for stolte til å spøre!

Dere kaller dere sportsbil club, etter de postene jeg har lest virker det ikke som dere har noe særlig peiling på noe om sportsbiler (undtatt fra de medlemem som oxo er medlem på ts-ogn)

ja, det er useriøst
hva er definisjonen på sportsbil? skyline og impreza wrx er familiebil
supra er nok kanskje en sportsbil men celica er nok en familiebil
og mr2 er nok sportsbil,

siden du kaller deg andy_celica regner jeg med du har celica, og siden du syns ts-ogn er så bra tipper jeg du har en nyere type
hvis du ikke føler deg velkommen på noen norske forum fordi du ikke har noen sportsbil så er det vel bare å bli medlem i den nye klubben da vel, men da skjønner jeg jo ikke hvorfor du postet her

eneste jeg bruker ts-ogn og bilforumet til er når jeg kjeder meg og trenger en god latter

for det går for det meste i ting som:
prosjekttråd, bytte sikringer og vaske bilen, og kanskje kjøpe nye felger hvis jeg får penger av mamma og pappa
teknisk: det lyser på bremselampa i dashbordet, hva er galt??
og: hjelp bilen svinger bare på det ene hjulet, hva er galt???

og når det gjelder useriøshet på dette forumet her..
ja jeg må vel inrømme at det har blitt litt useriøst i det siste
men det er vel brukerne sin feil og ikke administrasjonen.
det har jo kommet endel nye brukere i det siste, kanskje dem kom ifra ts-ogn? hehe

#176263  av Erlend

Kan ikke uttale meg om TSCN siden jeg ikke er medlem der, men jeg har vært og kikka et par ganger, og det virker ganske kaotisk og useriøst. Nå har vi en del useriøsitet her på TS-OGN også, men det bidrar bare positivt til det gode miljøet vi har i gjengen!

Ang. hva som defineres som sportsbil har det alltid vært mange meninger om, og den diskusjonen fortsetter ennå. Grunnen til at TS-OGN er en sportsbilklubb er at den startet som ren MR2-eiergruppe, også har den utviklet seg derfra. Basert på det vil jeg si at vi har en større andel folk med kunnskap hentet fra en rendyrket sportsbil, og det gjør også sitt til at vi idag har et større fokus og kunnskapsbase om nettopp den sportslige biten av Toyotas produktspekter. Noe som TSCN ikke vil få ettersom de alltid har hatt med opphausa Corollaer, Carinaer, osv.

#176278  av CelicaTurbo

jøss, litt av noen eksempler fra diskusjonene her men uttalelsen fremstår som rent sludder for det er overhodet ikke slike diskusjoner vi har her til det vanlige, "sikringer"? :shock: Greit at det er en del småprat men det hører med, men gjennomsnittet her er voksne folk og ikke folk som trenger mor og far for å kjøpe felger til bilen. Nå vet ikke jeg hvem der som har postet noe slikt, men det er rart å fremstille ts-ogn på det viset, det er trossalt ikke vi som leverer en svær streamer for frontruten til nye medlemmer :roll: Å synse slike ting taler om kunnskapsløshet om klubben vår, men så er jeg vel ikke stort bedre selv når jeg leser deres forum med et flir de få gangene jeg har vært innom der. Tscn har et bra tilbud for de som har behov for hjelp rundt eldre modeller, der har ikke ts-ogn like dyp erfaringssgrunnlag.

Angående karakterisering av sportsbiler er vel det ganske åpent for hver enkelt, men Norsk Sportsvogn Klubb karakteriserer Celica som en sportsbil. Grunnen til det er at den er bygget som en sportslig bil fra grunnen av, og er skapt med den hensikt, til forskjell fra familiesedaner i GTi-versjoner. Jeg er enig i den måten å karakterisere sportsbiler på, en Celica er da en sportsbil selv om den har fire seter, mens en Calibra er bygget på Vectra plattform og er derfor ingen sportsbil, heller ikke motorsterke audier som grisebanker det meste som kjører i denne klubben. Slike biler vil jeg heller karakterisere som "touring cars".

Nå har jeg ikke lest diskusjonen på tscns forum men i utgangspunktet synes jeg det var litt unødvendig å begynne å sette de to klubbene opp mot hverandre på det viset, hvem nå enn som stod bak det.

#176279  av Andy_Celica

http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2513

her er posten som de driver å skriver om på tscn.no

og det ser ut som om det er VeilSide som har startet det hele!

#176280  av kaimagne

CelicaTurbo skrev:Grunnen til det er at den er bygget som en sportslig bil fra grunnen av, og er skapt med den hensikt, til forskjell fra familiesedaner i GTi-versjoner. Jeg er enig i den måten å karakterisere sportsbiler på, en Celica er da en sportsbil selv om den har fire seter, mens en Calibra er bygget på Vectra plattform og er derfor ingen sportsbil, heller ikke motorsterke audier som grisebanker det meste som kjører i denne klubben. Slike biler vil jeg heller karakterisere som "touring cars".
Celica T20 er vel bygget på chassis etter Carina E så vidt jeg har fått med meg... ;)

Forøvrig enig med deg, tscn virker ikke så oppdatert på Celica, MR2 og Supra som det er her inne. Det er jo en grunn til at det er mye mer aktivitet her inne enn på tscn, kanskje fordi flere trives her? ;)

#176281  av Andy_Celica

kaimagne skrev:
CelicaTurbo skrev:Grunnen til det er at den er bygget som en sportslig bil fra grunnen av, og er skapt med den hensikt, til forskjell fra familiesedaner i GTi-versjoner. Jeg er enig i den måten å karakterisere sportsbiler på, en Celica er da en sportsbil selv om den har fire seter, mens en Calibra er bygget på Vectra plattform og er derfor ingen sportsbil, heller ikke motorsterke audier som grisebanker det meste som kjører i denne klubben. Slike biler vil jeg heller karakterisere som "touring cars".
Celica T20 er vel bygget på chassis etter Carina E så vidt jeg har fått med meg... ;)

Forøvrig enig med deg, tscn virker ikke så oppdatert på Celica, MR2 og Supra som det er her inne. Det er jo en grunn til at det er mye mer aktivitet her inne enn på tscn, kanskje fordi flere trives her? ;)
Ja celica t20 er nok det. men så har de jo også en utgave som heter st205 som ikke er bygget på en carina, og da betegnes som en sportsbil!

#176288  av CelicaTurbo

nå brøt jeg egentlig min lovnad fra vår andre diskusjon om at jeg kom til å slette alle udiplomatiske poster angående ts-ogn vs tscn, og deretter skriver jeg en udiplomatisk post selv i denne diskusjonen. Men jeg blir litt i fyr og flamme når slikt blir skrevet om oss :lol:

men det er jammen det en del usannheter ute og går der:
Kan ikke være spesielt morro, når lederen bak TS-OGN, mener at klubben kun skal være for sportsbiler. Og for å stoppe folk fra og gå til TSCN, som ville vært naturlig, så laver de et ekstra forum
Det er ikke jeg eller ts-ogn som starter en ny klubb, og hvor denne personen får det fra er litt underlig. Jeg ser ikke på meg selv som den eneste rettmessige til å drive toyotaklubb her til lands, og kan derfor ikke hindre noen ny klubb. Det, kombinert med at jeg ser på en ny klubb som et utvidet tilbud gjør at jeg støtter den nye klubben. Den nye klubben er ikke grunnlagt for å stoppe folk fra å gå til tscn, i utgangspunktet var det ikke engang kjent at den ville konkurere mot en planlagt men ikke gjennomført omstrukturering av tscn (en navneendring og nytt domene er nevnt men jeg vet ikke hvor reellt det er). :lol:

Den nye "klubben" er jo bare ennå et forum, og det blir jo bare for dumt da.. Og jeg tror nok også at det bare ødelegger for andre, i stede for og ødelegge for oss ( som jeg faktisk tror var meningen! :lol: :lol: )

Fin kommentar fra webmastern selv. Den nye klubben er en klubb, akkurat som ts-ogn alltid har vært en klubb men er kalt "eiergruppe" for å skille oss fra en klubb med betalt kontigent og klubblokaler. En klubb kan defineres som så mangt, men man trenger ikke å sende ut et klubbmagasin pr post for å kalle seg en klubb.
Jeg vet også at enkelte utgir seg for og være medlemmer hos oss, og dermed får rabatter ;)
enda mer fra webmastern selv, og det er gjerne uheldig men ts-ogn kan knapt holdes ansvarlig om privatpersoner bruker tscns navn for å skaffe seg rabatter, og å antyde at disse privatpersonene er ts-ogn-tilknyttet er ikke mindre enn frekt.
Jeg vet at en av dem som har startet dette nye har endel "nag hengende igjen" krangelen mellom TSCN og TS-OGN.
Personen som skrev det kjenner ikke meg, og har aldri snakket med meg. Hvem andre er det da han sikter til? Nag er det ikke, men strid om grunnlaget for etableringen av tscn har det vært siden starten men jeg har alltid forhold meg stille om hva det faktiske tilfellet er, til tross for en del usannheter fra tscn på eget forum, kun med den hensikt at det er bedre å beholde freden. Da føler jeg at jeg har hatt en stor tålmodighet som knapt kan kalles "nag". Slike kommentarer kan føre i retning for jeg må ta et standpunkt for hvor mye usant som kan tolereres. Det er synd at flere tscn-medlemmer er formet av usannheter og støtter oppunder dem.
Det som derimot ikke er lov, er spredning av direkte løgn og bakvaskelse som enkelte har drevet med i lengre tid. Og da ikke bare på forumet. De er nesten værre LIVE!!
Noen som kjenner til bakgrunnen for den kommentaren fra webmasteren. Jeg er definitivt ikke kilde til noe slikt ihvertfall men det er litt urovekkende om vi blir forbundet med hets rettet utenfor internetdiskusjoner. Om det pågår slikt snakk mellom klubbene på treff så er det skuffende.

Det er derimot også en del positivt i den diskusjonen om klubbens intensjoner osv, og på det er nok egentlig sunt for miljøet å bli ferdig med denne diskusjonen istedenfor å tie den slik det er gjort tidligere. Det blir også kommentert at jeg kun ønsker å holde dette som et forum, men det er ikke hva som er tilfellet: jeg ønsker at dette skal være gratis for alle, uten flyt av store pengesummer hvor det kan stilles tvil om hva pengene egentlig brukes til, eller i værste fall at noen stikker av med klubbkassen slik som tilfellet har vært med Hondaklubben. Det er min mening at vi ikke trenger å ta penger fra folk for å ha et tilbud, vi har fremdeles lokaltreff, vi treffes og har samlinger på andre større treff og vi har profileringsmateriell til nullkost. Det vi mangler er et medlemskort for rabatter hos leverandører som krever dette men dette blir snart lansert, samt at vi mangler kontakt med de som ikke ferdes mye på internet.

Blir klubbene store nok er det interessant med en samordning og felles administrasjon, men foreløpig ser ikke jeg grunnen til å legge ned dette forumet og be dere gå til tscn så lenge klubbene er så langt fra hverandre og jeg er av den mening at det ikke er nødvendig å kreve kontigent av medlemmer for å kunne levere et godt tilbud til klubbens medlemmer.
Sist redigert av CelicaTurbo den 27 mai 2006 17:02, redigert 1 gang totalt.

#176290  av Andy_Celica

CelicaTurbo skrev:nå brøt jeg egentlig min lovnad fra vår andre diskusjon om at jeg kom til å slette alle udiplomatiske poster angående ts-ogn vs tscn, og deretter skriver jeg en udiplomatisk post selv i denne diskusjonen. Men jeg blir litt i fyr og flamme når slikt blir skrevet om oss :lol:
Det er jo helt normalt å reagere på sånn piss de skriver da.

#176314  av sindrejl

Andy_Celica skrev:http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2513

her er posten som de driver å skriver om på tscn.no

og det ser ut som om det er VeilSide som har startet det hele!
FY veilside ! :lol:

#176316  av sindrejl

Det som derimot ikke er lov, er spredning av direkte løgn og bakvaskelse som enkelte har drevet med i lengre tid. Og da ikke bare på forumet. De er nesten værre LIVE!!
"Noen som kjenner til bakgrunnen for den kommentaren fra webmasteren. Jeg er definitivt ikke kilde til noe slikt ihvertfall men det er litt urovekkende om vi blir forbundet med hets rettet utenfor internetdiskusjoner. Om det pågår slikt snakk mellom klubbene på treff så er det skuffende.
"

Jeg bor selv i Trondheim og er med i den "harde" kjerne og bakgrunnen for mye strid, og at en del av gjengen ikke liker tscn, er fordi tscn brukte et bilde på forsiden av siden sin for å trekke flere medlemmer.
På bildet var det noe rundt 10-15biler, hvorav tre var tscn og resten var ts-ogn medlemmer. Mange synes slikt ble litt latterlig osv osv.. men at vi går rundt og snakker om det og opptrer som barnslige drittunger på biltreff er rent bullshit!

Han vet jo ikke om noen av oss live nesten! Vi var jo faktisk på biltreffet til tscn uten at han "pekte" oss ut som bråkmakere for toyota miljøet i trondheim..
Sludder kaller jeg sånne beskyldninger. INGEN her går rundt og sprer løgn om tscn i ts-ogn sitt navn bare så du vet det iallefall!

#176337  av VeilSide

Det er mange som fort blir ampre her ja ...

Ja det var jeg som startet den tråden. Jeg liker meg meget godt her inn og jeg har heller ingenting imot TSCN. Jeg kom vel inn før denne "krangelen".

Men for å ha påpekt noen små ting :

CelicaTurbo, ingen knytter utnyttelse av rabatter til TS-OGN. Der må du lese en gang til og helst ikke når du er sint. Streameren er faktisk også ganske så liten og er ikke sjenerende slikt du sikkert ser for deg en "rånestreamer" er ;)

Navnetbyttet var faktisk reelt i TSCN for ganske så lenge siden (under sist landstreff dem hadde). Men ettersom det egentlig ikke var noe poeng så stoppa det der. Men det var meget reelt og ikke noe som har kommet frem nå i etterkant for å "virke desperate".

Det har blitt uttalt tidligere at TS-OGN ikke hadde som intensjon i å være en klubb i det heletatt men kun fungere som en opplysningsplass for folk med Toyotabiler, akkuratt som du sier selv.

Jeg har selv vært borti en krangel med en lokal klubb og vi hadde det likt. Det er ett par aspekter en alltid må huske på når en diskuterer på forum :

1. Mange "poster" blir kun fortalt muntlig og ikke som en post på ett forum.
2. Har du prøvd å fortelle en historie til en person for så å høre det som egentlig er samme historie fra en helt annen person men der endel ikke helt stemmer med din opprinnelige?

De 2 der er somregel de tingene som trengs for å lage opphetede diskusjoner om temaer. En annen ting er at det er få personer som oppfatter ironi og talemåter (som forøvrig ikke går ann å få beskrevet på internett med ren tekst) på helt forskjellige måter.
Om det pågår slikt snakk mellom klubbene på treff så er det skuffende.
Selv om jeg bor i andre enden av landet så kan jeg sikkert si 100% sikkert at slikt snakk foregår. Helt sikkert i mye større grad en det en selv tror. Det henger sammen med punkt 1 og 2. Selv om folk ikke sier dem representerer noen klubber kan det lett oppfattest slikt. Sånt er det bare ...

Og for å ha det sagt: Jeg er IKKE TSCN selv om jeg poster mine meninger på det forumet. Det bør folk ha klart for seg. Selv har jeg foreslått endel ting til ledelsen i TSCN som omhandler sammarbeid med TS-OGN men grunnet denne krangelen tidligere har det vært lettere sagt en gjort. Kanskje det vil gå en eller annen gang ... tiden vil vise.
På bildet var det noe rundt 10-15biler, hvorav tre var tscn og resten var ts-ogn medlemmer. Mange synes slikt ble litt latterlig osv osv.. men at vi går rundt og snakker om det og opptrer som barnslige drittunger på biltreff er rent bullshit!
Det er jo bare ett salgstriks som mange andre som finnest. Du vet da vel det Sindre enten du liker det eller ei ;) Du sier selv an mange syntes det var latterlig og så peker jeg bare igjen på punkt 1 og 2. Det trengs kun en person for å videreformidle "feil" historie". Og en trenger ikke være av den "harde kjernen" for å ha meninger som saker ;)

Ellers så har jeg sett på litt gamle poster på dette forumet og dere må ikke si at dere har snakket stygt om TSCN på en pen måte. Enkelte her inne har vært flinke med å bruke store deler av vokabularet ;)

Har du noen problemer med det som jeg skriver Andy_Celica så kommer jeg helt sikkert på endel banetreff rundtomkring så du heller snakke med meg der om du ønsker slikt det ikke oppstår missforståelser. Jeg er en meget lett kar å snakke med (utenom at dialekten kan være vanskelig for enkelte :lol: )

Uansett om det kommer enda flere Toyotaforumer så kommer jeg nok fremdeles til å skrive her inne på grunn av det kompetansenivået som er her.

#176341  av arctic_celi

Mye gamle føleser som ligger å ulmer mellom disse to klubbene gitt.

Å legge ned ts-ogn.no mener jeg er særdeles dumt,
spesielt pga at all den informasjonen som logget her og blitt samlet opp i årenes løp.

Det jeg tror hadde vært det beste, er at man har samlet alle klubbene under en paraply.
Der ts-ogn har blitt det selve forumet for den nye toyotaklubben.
Jeg presiserer at det bør startes en NY klubb... så folk ikke kommer til å krangle om hvem som "har tapt" eller "har vunnet" osv osv...
Viktig å begynne med blanke ark når man skal starte noe slikt.

Må jo selvfølgelig endre strukturen...
- Normale bilene
- Veteran biler
- Sports biler
- offroad
osv osv osv osv

men ta vare på den informasjonen som ligger her... og hvis det går ann å intigrere begge forumene... så hadde ingenting vært bedre en det.

Eller så kan dere bare forsette å krange :lol: og at de nye uvitende brukerene må registere seg på 3 forsjellige plasser :D

#176365  av sindrejl

VeilSide skrev: Det er jo bare ett salgstriks som mange andre som finnest. Du vet da vel det Sindre enten du liker det eller ei ;) Du sier selv an mange syntes det var latterlig og så peker jeg bare igjen på punkt 1 og 2. Det trengs kun en person for å videreformidle "feil" historie". Og en trenger ikke være av den "harde kjernen" for å ha meninger som saker ;)
Klar over det, men du misforstår.. tscn har fått det for seg at trondheims ts-ogn'ere hater dem fordi noen ikke likte i sin tid at dem brukte det bilde som "salgstriks".. derfor har han lederen klikka litt i vinkel og fått det for seg at enkelte trondhjæmmere prøver å sabotere tscn og alt som er.. tar litt av..

#176382  av VeilSide

sindrejl skrev:
VeilSide skrev: Det er jo bare ett salgstriks som mange andre som finnest. Du vet da vel det Sindre enten du liker det eller ei ;) Du sier selv an mange syntes det var latterlig og så peker jeg bare igjen på punkt 1 og 2. Det trengs kun en person for å videreformidle "feil" historie". Og en trenger ikke være av den "harde kjernen" for å ha meninger som saker ;)
Klar over det, men du misforstår.. tscn har fått det for seg at trondheims ts-ogn'ere hater dem fordi noen ikke likte i sin tid at dem brukte det bilde som "salgstriks".. derfor har han lederen klikka litt i vinkel og fått det for seg at enkelte trondhjæmmere prøver å sabotere tscn og alt som er.. tar litt av..
Joda ... er mottatt den :)

MEN jeg har jo lest endel poster på dette forumet som er meget gamle og som jeg skrev, det er vanskelig å lese ordlyd på ting og ting kan lett missforstås. Når jeg leste om den saken så virka det for meg som om ts-ogn`ere var rimelig pissed offf da og vist TSCN (brukeren som driver TSCN) da i tillegg hørte noen som hadde sagt noe som hadde hørt ... osv, så blir det lett slikt.

#176385  av Andy_Celica

Har du noen problemer med det som jeg skriver Andy_Celica så kommer jeg helt sikkert på endel banetreff rundtomkring så du heller snakke med meg der om du ønsker slikt det ikke oppstår missforståelser. Jeg er en meget lett kar å snakke med (utenom at dialekten kan være vanskelig for enkelte :lol: )

Uansett om det kommer enda flere Toyotaforumer så kommer jeg nok fremdeles til å skrive her inne på grunn av det kompetansenivået som er her.
Problemer med hva du skriver? kan du spesifisere?

Når jeg startet denne tråden ville jeg høre om medlemmene på ts-ogn syntes at celica var en familiebil! Slik som den ene brukeren på tscn mener!

Kan ikke se at jeg direket sier at du ikke kan skrive det du mener, og hvis jeg ikke er enig er det jo bare rett og rimelig at jeg reagere på dette og svarer!

Men har aldrig sakt at jeg har noen problem med det du skriver!
(men uansett jeg er oxo en lett person å snakke med, men man diskuterer ikke annet en bil på biltreff) diskusjonene får taes f.eks på foumer, eller ved andre mulighetre)